Na wszystkich dużych targach motoryzacyjnych odbywają się prezentacje nowych modeli poszczególnych marek. Nie inaczej jest na trwającym od 30.09 do 15.10.2000 autosalonie w Paryżu. Na tę okazję niemieccy producenci zarezerwowali kilka niespodzianek. Oto ich krótki przegląd:
Audi
Audi prezentuje w Paryżu A8 L 6.0 Quattro z dwunastocylindrowym silnikiem. Jego wygląd zewnętrzny zmieniono tylko w kilku miejscach. Otrzymało nową kratownicę chłodnicy, 18-calowe kute koła z dziesięcioma otworami. Poza tym A8 dysponuje dwiema masywnymi rurami wydechowymi. Wyposażony w dwanaście cylindrów i objętość skokową sześciu litrów silnik A8 osiąga olbrzymią moc 420 KM oraz moment obrotowy 550 Nm. Dzięki temu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu tylko 5,8 sekundy a elektronicznie blokowaną prędkość maksymalną 250 km/h osiąga w 38 sekund.
Oprócz A8 L 6.0 obejrzeć będzie można w Paryżu także hardtop do Audi TT. Od grudnia 2000 posiadacze TT będą mogli nabyć ten hardtop z ram aluminiowych w pokrywie z tworzywa sztucznego. Hardtop dostępny będzie
w kolorze auta i wyposażono go baldachim materiałowy i podgrzewaną tylną szybę.
BMW
BMW pochwali się w Paryżu nowym wydaniem Mini Coopera. Nowy Mini wyglądem zewnętrznym przypomina starego Coopera, jednak pod względem technicznym jest już zupełnie samodzielną jednostką. Silniki czterocylindrowe
pochodzą z brazylijskich zakładów BMW-Chrysler. Gama mocy rozpoczyna się od 90 koni i kończy na 150 KM w Cooperze S. Wnętrze samochodu całkowicie zmieniono i przystosowano do nowoczesnych standardów. Nowa wersja klasyka ma trafić na rynek na początku roku 2001.
Oprócz Mini na ekspozycji BMW zobaczymy także nieco zmienioną linię 5-tek. Poza tym przedstawiony zostanie nowy 6-cylindrowy silnik BMW do serii 3-ek i 5-ek oraz Z3. BMW pokaże na autosalonie także nowe supersportowe coupé M3.
Ford
Ford odkryje w Paryżu tajemnicę nowego modelu Mondeo. To Mondeo ma zupełnie nową konstrukcję a na rynek trafi pod koniec roku 2000. Będzie dostępny w trzech wariantach nadwoziowych i trzech wersjach wyposażenia Ambiente, Trend i Ghia. W nowym modelu Ford położył nacisk przede wszystkim na problem bezpieczeństwa. Nowy system o nazwie intelligent protection system ma w przykładny sposób chronić kierowcę i pasażerów. Poza tym w Mondeo zadebiutują dwie zupełnie nowe serie silników, które mają wyznaczyć nowe standardy dotyczące mocy, kultury pracy, zużycia paliwa i emisji spalin.
Mercedes-Benz
Mercedes przedstawi na Modial de l'Automobile zmodernizowaną klasę G. Wejdzie ona na rynek na początku grudnia 2000 z nowym wyglądem wnętrza i technicznymi innowacjami. Pod maską klasy G pracować będzie 4-litrowy duży silnik diesla V8 z klasy S. Klasa G otrzyma oprócz nowych obić wewnętrznych drzwi także deskę rozdzielczą o nowym wyglądzie ze zmodyfikowanymi przełącznikami oraz konsolę śodkową z podłokietnikiem i schowkiem pomiędzy przednimi siedzeniami.
Poza tym Mercedes zaprezentuje samodzielny wariant modelu klasy C - sportowe coupé. Cechą charakterystyczna nowego wyglądu coupé jest wysoki tył ze zintegrowanym spoilerem i przesłoną w ciemnym kolorze
pomiędzy światłami tylnymi oraz duży panoramiczny szyberdach. Napęd stanowią znane już czterocylindrowe silniki. 2,3-litrowy, o mocy 145 kW (197 KM) daje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8 sekund. Prędkość maksymalna
wyposażonego w niego coupé to 240 km/h. Do oferty silnikowej należą także 2,0-litrowy z mechaniczną sprężarką o mocy 120 kW (160 KM), czterocylindrowy z C 180 o mocy 95 kW (129 KM) oraz 2,2-litrowy silnik CDI z wtryskiem bezpośrednim typu common rail, który odznacza się mocą 105 kW (143 KM) a według danych producenta zużywa średnio 6,2 litra paliwa na 100 km.
Smart
Smart zaprezentuje w Paryżu dwuosobowy "concept car" coupé o dużej ilości przeszklonych powierzchni. Ten sportowy samochodzik bazuje na modelu Smart Roadster i wyposażono go w silnik turbo suprex i napęd na tylne koła oraz sekwencyjną sześciobiegową skrzynię. Tak jak w Smarcie Roadster tak i w tym projekcie szczególny nacisk położono na modularną budowę. W ogólnym wyglądzie nowego Smarta dominuje typowa dwubarwność, która optycznie podkreśla komorę bezpieczeństwa Tridion.
Opel
Opel przedstawi w Paryżu nową generację Corsy. Na rynek wejdzie ona w październiku 2000. Poza tym Opel zaprezentuje nowy samochód dostawczy- Vivaro. Vivaro to całkowicie na nowo skonstruowany samochód, który powstał we współpracy z francuskim producentem Renault. Zostanie wprowadzony na rynek na początku roku 2001.
Volkswagen
Volkswagen pokaże na wystawie dwie nowości. Producent z Wolfsburga zaprezentuje najpierw nową generację Passata. Dokonano w nim licznych technicznych i stylistycznych modyfikacji. Do oferty wprowadzono pięć nowych silników - w sumie należy do niej teraz pięć silników benzynowych i trzy turbodiesle z wtryskiem bezpośrednim. Ich moc waha się pomiędzy 74 kW (100 KM) a 142 kW (193 KM). Część przednia i tylna Passata zyskały całkowicie nowy kształt. Podniesiono także standard wyposażenia seryjnego limuzyny i kombi (Variant).
Poza tym Volkswagen pokaże Lupo GTI. Jest to najsilniejsza odmiana tego oszczędnego modelu VW. Lupo GTI ma moc 92 kW (125 KM). Czterozaworowy, 1,6-litrowy silnik spełniający normę Euro 4 (norma ta dotyczy dopuszczalnej emisji spalin) pozwala samochodowi poruszać się z maksymalną prędkością 250 km/h. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,3 sekundy. Lupo GTI ma cechy prawdziwego sportowego samochodu: maskę silnika, drzwi i wypukłe błotniki wykonano z lekkiego aluminium - dzięki temu waży tylko 978 kg.