...podczas europejskich jazd testowych nową, lekką ciężarówką Fuso Canter.
Zmiany przeprowadzone w 2009 i 2010 roku pozwoliły na stworzenie solidnego fundamentu, dzięki któremu teraz możemy osiągać profity - mówi Kirchmann. - Przedsięwzięcia takie jak konsolidacja działań produkcyjnych i optymalizacja kosztów materiałów zaowocowały 760 mln euro (100 mld jenów) oszczędności. Obecnie jesteśmy w stanie reagować niezwykle elastycznie w związku ze zwiększeniem produkcji po trzęsieniu ziemi i szybko osiągnąć jej poziom sprzed kataklizmu.
Jestem dumny i zadowolony, że Fuso jest integralną i solidną częścią Daimler Trucks i wraca na właściwe tory - mówi Andreas Renschler, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za Daimler Trucks and Daimler Buses. - Firma z całą pewnością odegra istotną rolę w realizacji naszego celu sprzedaży ponad 500 tys. ciężarówek w 2013 roku.
W celu realizacji tego planu niezbędne będzie rozszerzenie działalności flotowej oraz wejście na nowe rynki i segmenty poza Japonią. Pierwsze kroki w tym kierunku zostały już podjęte. Przykłady? Średniotonażowe ciężarówki Fuso zadebiutowały w RPA na początku października, a modele wysokotonażowe po raz pierwszy pojawią się na początku przyszłego roku na rynku indonezyjskim.
Uczynienie Fuso dochodowym, globalnym graczem to jeden z elementów programu „Fuso 2015”, opartego na pięciu założeniach:
- pozycja lidera w sferze "zielonych technologii";
- numer jeden wśród klientów w Japonii;
- dochodowy, globalny producent;
- pionier wydajności wśród japońskich producentów aut użytkowych;
- numer jeden wśród pracodawców spółek przemysłowych.
Realizacja programu "Fuso 2015" będzie polegać na dalszej poprawie jakości produktów i zapewnieniu jeszcze lepszej obsługi klienta. Skupimy się również na rozwoju portfolio naszych modeli na wzrastających rynkach. Kluczową rolę odegra tutaj dalszy rozwój przyjaznych środowisku układów napędowych. W 2015 roku Fuso chce być liderem w dziedzinie alternatywnych napędów i związanych z nimi innowacji na światowym rynku pojazdów użytkowych - wyjaśnia Kirchmann.
Ze względu na coraz bardziej rygorystyczne normy poziomu emisji spalin, Fuso zamierza konsekwentnie rozwijać technologie hybrydowe. Warto nadmienić, że firma już teraz jest liderem wśród producentów aut użytkowych z alternatywnym napędem. W 2006 roku wprowadziła na rynek Fuso Canter Eco Hybrid - jedną z najczystszych lekkich ciężarówek na świecie. Od 2008 roku działa w Kawasaki centrum technologiczne Daimler Trucks Global Hybrid Center (GHC). Koordynuje ono światowe działania Daimler Group w zakresie technologii hybrydowej. Ostatnie osiągniecie GHC to hybrydowa ciężarówka wysokotonażowa Fuso Super Great, która – jak wykazały pierwsze testy – zużywa znacznie mniej oleju napędowego od konwencjonalnych pojazdów.
Daimler AG posiada 89,23 proc. firmy Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC). Pozostałe 10,71 proc. akcji należy do Mitsubishi. MFTBC jest integralną częścią Daimler Trucks – oddziału koncernu Daimler AG.