Nowe BMW serii 3 Cabrio łączy w sobie fascynującą dynamikę ze stylową elegancją, zapewniając niepowtarzalne wrażenia z jazdy. Czwarta generacja nowego czteroosobowego kabrioletu, która zadebiutuje 7 stycznia 2007 podczas otwarcia wystawy NAIAS (North American International Auto Show) w Detroit, będzie początkiem nowej ery.
Po raz pierwszy pasażerów BMW serii 3 Cabrio chronić będzie przed niepogodą całkowicie chowany twardy dach. Trzyczęściowy dach z lekkich blach stalowych zamyka się automatycznie w ciągu jedynie 23 sekund nad kabiną, a jeszcze szybciej – w jedyne 22 sekundy – otwiera się i znika w tyle pojazdu. Zarówno przy otwartym, jak i przy zamkniętym dachu nowe BMW serii 3 Cabrio prezentuje charakterystyczną dla tego modelu elegancję i niezależność. Długa maska silnika, niska linia okien i płaski tył tworzą niepowtarzalną sylwetkę nowego BMW serii 3 Cabrio jest. Nowy, chowany twardy dach zapewnia niespotykany w tym segmencie komfort i solidność.
Również pod maską silnika kryją się fascynujące innowacje: po raz pierwszy zastosowano nowe silniki sześcio- i czterocylindrowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny Najwyższym modelem jest BMW 335i Cabrio wyposażone w sześciocylindrowy silnik rzędowy w technologii Twin Turbo o mocy 225 kW/306 KM.
Ponadto już w chwili debiutu rynkowego w Europie 24 marca 2007 r. oferowane będzie też BMW 330d Cabrio z 3-litrowym, sześciocylindrowy. rzędowym silnikiem wysokoprężnym wyposażonym w całkowicie aluminiową skrzynię korbową i układ wtryskowy Common Rail najnowszej generacji.
Nowa konstrukcja dachu zapewnia niski poziom hałasu również podczas jazdy z dużą prędkością. Również bardzo odporna na skręcanie karoseria zapewnia maksymalną zwinność i dynamikę. Pod względem odporności na skręcanie nowe BMW serii 3 Cabrio ma najlepszą wartość, jaką kiedykolwiek uzyskał kabriolet. Sportową charakterystykę auta podkreśla także harmonijny rozdział masy i zaawansowana konstrukcja układu jezdnego. Nowe BMW serii 3 Cabrio przekonuje również w dynamicznych sytuacjach doskonałymi właściwościami jezdnymi.
Wersje silnika:
- BMW 335i Cabrio: Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z systemem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection), pojemność skokowa: 2979 cm3, moc: 225 kW/306 KM, maks. moment obrotowy: 400 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,8 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 9,9 l/100 km.
- BMW 330i Cabrio: Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pojemność skokowa: 2996 cm3, moc: 200 kW/272 KM, maks. moment obrotowy: 320 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,7 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 8,1 l/100 km.
- BMW 325i Cabrio: Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pojemność skokowa: 2996 cm3, moc: 160 kW/218 KM, maks. moment obrotowy: 270 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,6 s, prędkość maksymalna: 245 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,9 l/100 km.
- BMW 320i Cabrio: Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 125 kW/170 KM, maks. moment obrotowy: 210 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 9,2 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,7 l/100 km.
- BMW 330d Cabrio: Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z całkowicie aluminiową skrzynią korbową i układem wtryskowym Common Rail najnowszej generacji, pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 170 kW/231 KM, maks. moment obrotowy: 500 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,1 s, prędkość maksymalna: 245 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,9 l/100 km.