4 marca 2008 r., w dniu otwarcia targów technologii CeBIT, pierwszy kabriolet BMW wyposażony w chowany dach typu hardtop zostanie nagrodzony w Hanowerze złotą nagrodą iF. Nagroda specjalna stanowi najwyższe wyróżnienie udzielane przez Industrie Forum Design w Hanowerze. BMW serii 3 Cabrio należy do 50 zdobywców złotej nagrody, wybranych spośród ogółem 821 laureatów iF Label 2008. [AKAPIT} Wyróżnienie otrzymane przez BMW serii 3 Cabrio stanowi kolejny rozdział w historii sukcesów BMW, jeśli chodzi o iF Product Design Award. W zeszłym roku złota nagroda przypadła BMW serii 3 w wersji coupé. W roku 2001 ekskluzywne trofeum otrzymało BMW serii 3 Cabrio poprzedniej generacji. Obecne wyróżnienie wskazuje, że zespołowi designerskiemu BMW udało się po raz kolejny.
BMW serii 3 Cabrio dzięki dużemu rozstawowi osi, poziomo przebiegającej linii bocznej i łagodnej linii tylnej przyciąga wzrok zarówno z dachem jak i bez. Ogólna linia tego czteromiejscowego samochodu stanowi ucieleśnienie charakterystycznego dla BMW połączenia techniki z estetyką. Proporcje auta wyrażają sportową elegancje, a przesunięta do tyłu pozycja kierowcy i krótka szyba przednia czynią jazdę intensywnym przeżyciem, z czego zawsze słynęło BMW serii 3 Cabrio. Dzięki przemyślanemu i funkcjonalnemu rozmieszczeniu trzech elementów dachu nisko poprowadzona linia okien znajduje niebywale harmonijny ciąg dalszy w tylnej części pojazdu. Tym sposobem pierwsze BMW serii 3 Cabrio zarówno pod względem linii nadwozia jak i wrażeń z jazdy zachowuje charakter utrwalony już przez cztery generacje tego modelu.
- Tradycje marki BMW stanowią jedno z najważniejszych źródeł inspiracji naszych stylistów – mówi szef działu stylistyki BMW, Adrian van Hooydonk. - Jednakowoż przy każdym nowym projekcie to wszystko, po czym dotąd poznawano markę, jest kwestionowane. Każdy znany szczegół formy jest analizowany – czy należy go zachować, zmienić czy też porzucić i zastąpić czymś nowym. Najnowocześniejsze technologie niosą ze sobą coraz to nowe źródła inspiracji. Elektrohydraulicznie chowany twardy dach o lekkiej konstrukcji z blachy stalowej nie tylko został idealnie wkomponowany w całe wzornictwo nowego BMW serii 3 Cabrio, lecz także odznacza się niebywałą wygodą obsługi i cichą pracą. Stylistykę wnętrza podporządkowano dynamice auta. Podłużny motyw ciągnie się przez boczki od deski rozdzielczej aż do oparć obu tylnych siedzeń. Także konsola środkowa żywym, falistym kształtem ciągnie się aż do tylnego siedzenia. Elastyczne urządzenie bagażnika, dzięki któremu można osiągnąć pokaźną jak na kabriolet pojemność do 350 litrów, podkreśla zdolność stylistów BMW do tworzenia rozwiązań tyleż atrakcyjnych, co funkcjonalnych.
Wzornictwo grupy BMW pod kierownictwem Christophera E. Bangle'a już od lat należy do czołówki światowej. Bangle stale intensywnie popiera innowacyjność. Stosowana przez niego strategia polega na pozostawieniu sporej swobody poszczególnym członkom rodziny BMW i umożliwienie prezentowania niepowtarzalnej osobowości każdego pojazdu marki BMW, co pozwala klientowi na intensywniejszą identyfikację ze swoim pojazdem. W ten sposób spektrum twórcze poszerza się. Tak powstają pojazdy, które zajęły stałe miejsce wśród mistrzowskich osiągnięć stylistyki samochodowej – o czym świadczą liczne prestiżowe nagrody dla wielu obecnych modeli.
W szczególności ekipie stylistów BMW udaje się każdym nowym modelem budzić namiętność do techniki i estetyki. W pracy twórczej utrzymuje się stale dynamiczna równowaga między postępem i stałością.
- My, styliści, chcemy uczynić posiadanie BMW głębokim przeżyciem, stworzyć trwałą relację między człowiekiem i maszyną – wyjaśnia Hooydonk. - Relację, która się stale pogłębia.