...na targach nowego BMW serii 3 i najnowsze efekty strategii rozwoju BMW EfficientDynamics. Nowe BMW serii 7 budzi emocje w segmencie luksusowych limuzyn, oferując wyjątkowe wrażenia z jazdy, doskonały komfort podróżowania i stylistykę przekonująco łączącą sportową elegancję, nowoczesność i naturalną prezencję. Również najlepiej sprzedający się na świecie samochód klasy premium, BMW serii 3, zaprezentuje się jeszcze atrakcyjniej niż kiedykolwiek przedtem. Odpowiednie modyfikacje stylistyczne, udoskonalenia wnętrza auta i dodatkowe warianty silnikowe dają zarówno limuzynie, jak i touringowi jeszcze większą przewagę nad konkurencją.
Obie serie plasują się w światowej czołówce również pod względem wydajności. Dzięki nowoczesnym, zmniejszającym zużycie paliwa technologiom silnikowym i szeregowi innych elementów strategii BMW EfficientDynamics wszystkie warianty silnikowe BMW serii 7 i BMW serii 3 mogą pochwalić się w swojej kategorii mocy najlepszym stosunkiem mocy do zużycia paliwa. Umożliwia to strategia BMW EfficientDynamics. Żaden inny producent nie dysponuje tak szeroko zakrojoną i skuteczną strategią redukującą zużycie paliwa i emisję spalin. Dotychczas sprzedano już ponad milion pojazdów wyposażonych standardowo w aktualne elementy strategii BMW EfficientDynamics.
Wraz z debiutem nowego BMW serii 7 BMW EfficientDynamics wchodzi teraz do segmentu luksusowych limuzyn. Zakres zastosowanych elementów strategii, do których zaliczają się między innymi odzysk energii hamowania, sterowanie agregatami pomocniczymi w zależności od potrzeb, odprzęgana sprężarka klimatyzacji, inteligentna lekka konstrukcja, aktywna aerodynamika i opony o niższych oporach toczenia, daje nowemu BMW serii 7 również na tym polu wyraźną przewagę nad konkurencją. Nowe BMW 730d, wyposażone w nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy Diesla o mocy 180 kW/245 KM i spalające w cyklu pomiarowym UE średnio 7,2 l paliwa na 100 km, jest najbardziej wydajnym samochodem w swoim segmencie.
W BMW serii 3 – inaczej niż w BMW serii 7 wyposażonym standardowo w sześciobiegową skrzynię automatyczną – pojawią się również takie elementy strategii BMW EfficientDynamics jak wskaźnik zmiany biegu (we wszystkich modelach z sześciobiegową skrzynią manualną) czy funkcja Auto Start Stop (we wszystkich modelach czterocylindrowych ze skrzynią manualną). Średnie zużycie paliwa wynoszące 4,7 l na 100 km i emisja CO2 na poziomie 123 g/km dają BMW 318d z silnikiem o mocy 105 kW/143 KM pozycję lidera w zakresie zużycia paliwa i emisji spalin w tym segmencie.
W roku modelowym 2009 BMW oferować będzie już 23 modeli zgodnych z przyszłą normą emisji spalin Euro 5. Ponadto nowe BMW 330d jest pierwszym modelem, który dzięki opcjonalnej technologii BMW BluePerformance już teraz spełnia wymogi normy Euro 6 zaplanowanej dopiero na rok 2014. Jesienią 2008 r. również ponad 23 aktualne modele BMW będą miały emisję CO2 nieprzekraczającą 140 g/km. Fakt, iż dotychczas sprzedano już ponad milion pojazdów z aktualną technologią BMW EfficientDynamics, pokazuje niesamowicie szerokie oddziaływanie tej strategii zmniejszającej zużycie paliwa i emisję spalin w ruchu drogowym. BMW Group spełni dla swoich marek dobrowolne zobowiązanie Europejskiego Związku Producentów Samochodów (ACEA), mówiące o obniżeniu w latach 1995 do 2008 zużycia paliwa całej floty wszystkich producentów o 25 procent.
Niezwykle wydajne i jednocześnie wyjątkowo atrakcyjne modele BMW dają we wszystkich segmentach możliwość połączenia radości z jazdy z ekonomicznością. Aktualnymi przykładami tego są, oprócz BMW serii 7 i BMW serii 3, również prezentowane na Mondial de l’Automobile 2008 nowe warianty wysokoprężne BMW serii 1: BMW 118d Cabrio i BMW 123d Cabrio. W wyższej klasie średniej zdecydowanie najbardziej wydajnym samochodem będzie BMW 520d o średnim zużyciu paliwa 5,1 l na 100 km i emisji CO2 na poziomie 136 g/km. Również modele SAV – BMW X5 i BMW X3 – oraz Sports Activity Coupe BMW X6 łączą wyjątkową radość z jazdy z wydajnością niespotykaną w tym segmencie. Podobnie niedoścignione są BMW X3 xDrive20d o mocy 130 kW/177 KM i średnim zużyciu paliwa 6,5 l na 100 km oraz BMW X6 xDrive35d o mocy 210 kW/286 KM i średnim zużyciu 8,3 l na 100 km.
Aby zapewnić sobie tę wyjątkową pozycję również w przyszłości, BMW intensywnie pracuje nad wprowadzeniem do produkcji seryjnej napędu hybrydowego, który zagwarantuje typową dla tej marki charakterystykę mocy oraz wymierną we wszystkich sytuacjach redukcję zużycia paliwa. BMW stawia przy tym na szeroko zakrojony hybrydowy system modułowy, aby móc zaoferować optymalne rozwiązanie dla każdego modelu („Best of Hybrid”). W Paryżu zaprezentowane będą dwa przykłady: BMW Concept 7 ActiveHybrid – z ośmiocylindrowy silnikiem benzynowym i zintegrowanym ze skrzynią biegów silnikiem elektrycznym jako wspomagające źródło napędu – oraz BMW Concept X6 ActiveHybrid, w którym ośmiocylindrowy silnik i napęd elektryczny połączono za pomocą innowacyjnej aktywnej przekładni dwutrybowej.
Targi Mondial de l’Automobile odbędą się w dniach od 4 do 19 października 2008 r. na terenie targów Porte de Versailles w stolicy Francji. Ponad 500 wystawców z całego świata zaprezentuje tam swoje aktualne produkty i nowości techniczne. Szacuje się, że tę jedną z najważniejszych wystaw samochodowych odwiedzi ok. 1,5 miliona zwiedzających z całego świata.