„Christopher Bangle odegrał ogromną rolę w kreowaniu tożsamości marek koncernu BMW. Jego działania miały decydujący wpływ na sukces firmy, a współpraca z zespołami projektantów wyznaczyła wyraźną i estetyczną drogę ku przyszłości” – powiedział dr Klaus Draeger, członek Zarządu firmy BMW AG ds. rozwoju. Dr Draeger wyjaśnił, że dzięki szerokiemu asortymentowi samochodów i kilku nowym koncepcjom pojazdów, które zostaną wprowadzone na rynek w ciągu najbliższych miesięcy i lat, firma BMW osiągnęła „doskonałą pozycję”. Zarząd firmy BMW AG – dodał Draeger – z niecierpliwością czeka na rozpoczęcie współpracy z van Hooydonkiem na stanowisku głównego stylisty firmy, gdyż jest on człowiekiem dzielącym fascynacje Bangle’a związane z technologią i estetyką, tradycją i innowacją,. Dr Draeger zapewnił, że van Hooydonk będzie mógł kontynuować budowanie filozofii stylistycznej obejmującej wszystkie marki koncernu BMW. Zgodnie z planem dotyczącym podjęcia działań stylistycznych wykraczających poza przemysł motoryzacyjny Bangle rozpoczyna nowy etap w swoim życiu, zachowując jednak ścisłe relacje z firmą BMW Group.
Pod wieloletnim przewodnictwem Christophera Bangle’a powstały liczne wzorce stylistyczne pojazdów nowych i koncepcyjnych. Poza kontynuacją koncepcji BMW serii 3, 5 i 7 Bangle i jego zespoły stworzyły szereg innych modeli, w tym BMW Z3, BMW Z4, BMW X5, BMW Z8, BMW X3, nowe BMW serii 6, BMW X6 oraz BMW serii 1. Wśród osiągnięć Christophera Bangle’a znajdują się nowe modele MINI i Rolls-Royce oraz liczne innowacyjne koncepcje motocykli. Za kadencji Christophera Bangle’a powstała spółka konsultacyjna BMW Group DesignworksUSA, która do dziś jest globalnym biurem projektanckim z siedzibami w Ameryce Północnej, Monachium i Singapurze dla wiodących marek międzynarodowych oraz firm reprezentujących liczne gałęzie przemysłu.
Dzięki wyjątkowej jakości stylistycznej produkty trzech marek firmy BMW Group zdobyły wiele nagród o znaczeniu międzynarodowym. Bangle zawsze posiadał tę niezwykłą umiejętność pracy z zespołami projektantów prowadzącą do umocnienia tożsamości i obrazu marek firmy BMW oraz zainspirowania innowacji stylistycznych – powiedział dr Draeger, członek Zarządu firmy ds. rozwoju. Na przestrzeni lat opatentował wiele stworzonych przez siebie zastosowań technicznych i rozwiązań stylistycznych, co w połączeniu z setką innych patentów przyznanych zespołowi projektantów firmy BMW Group kierowanemu przez Bangle’a świadczy o jego kreatywności i zdolnościach innowacyjnych.
Urodzony w Stanach Zjednoczonych 52–letni Christopher Bangle piastował stanowisko głównego stylisty firmy BMW od 1992 r. Ukończywszy studia na Uniwersytecie w Wisconsin oraz Art Center College of Design w Pasadenie, rozpoczął pracę dla firmy Adam Opel AG w Rüsselsheim. W 1985 r. dołączył do ekipy FIATA, gdzie w roku 1992 został dyrektorem ośrodka stylistycznego Centro Stile FIATA. Wkrótce potem zakończył współpracę z włoskim producentem i przeniósł się do Monachium.
Prawą ręką Bangle’a w BMW Group był Adrian van Hooydonk, który ma go obecnie zastąpić na stanowisku głównego stylisty firmy. Według Bangle’a van Hooydonk jest „najlepszym profesjonalistą w naszym biznesie”, dzięki któremu – z pewnością – „będzie można kontynuować i nadal rozwijać wiele stworzonych wspólnie strategii stylistycznych”.
44-letni Adrian van Hooydonk obejmie stanowisko Dyrektora Działu Projektowania firmy BMW Group ze skutkiem natychmiastowym. Do jego obowiązków należeć będzie rozwój stylistyczny marek BMW, Rolls-Royce i MINI. Urodzony w Holandii van Hooydonk studiował na Politechnice Delft w Holandii, a następnie, do 1992 r., w Art Center Europ w szwajcarskim Vevey. Po ukończeniu studiów van Hooydonk przeniósł się do Monachium, gdzie dołączył do zespołu projektantów BMW. W 2000 r. rozpoczął pracę w oddziale ośrodka BMW Designworks USA w Kalifornii. W latach 2001 – 2004 był dyrektorem międzynarodowej agencji stylistycznej, a następnie został dyrektorem studia stylistyki samochodów BMW pod kierunkiem Bangle’a jako głównego stylisty firmy BMW Group.
Samochody BMW serii 6 i 7, podobnie jak samochód koncepcyjny Z9, samochód koncepcyjny BMW CS (pokazany po raz pierwszy w 2007 r.) oraz samochód studyjny M1 Hommage, wykazują typowe linie projektu van Hooydonka. W 1997 r. van Hooydonk stworzył samochód pokazowy ACV 30 dla marki MINI, a ostatnio wraz z zespołem zaprojektował nowe BMW serii 7 oraz Z4, jak również limuzynę o zwiększonej funkcjonalności („Concept Progessive Activity Sedan”), której premierę planuje się na początek marca 2009 r. podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
„To, że będę mógł podjąć się tego nowego zadania, jest dla mnie wielkim zaszczytem i ogromną radością” – mówi van Hooydonk. „BMW, MINI i Rolls-Royce produkują najlepsze samochody i motocykle w swoich segmentach, dlatego nie mogę się już doczekać, aby przyczynić się do rozwoju tych marek.” Mówiąc o swoich nadziejach na nadchodzące lata, van Hooydonk dodał: „Nie mam wątpliwości, że przede mną stoi wiele wyzwań, jednak siła BMW tkwi w wiedzy inżynieryjnej oraz pasji utalentowanego zespołu projektantów. Jestem pewien, że razem będziemy w stanie stworzyć wiele zaawansowanych i atrakcyjnych koncepcji.”