Ford zatankował swoje BMW na stacji przy kanale la Manche, po czym wyruszył do Monachium w Niemczech, a następnie zawrócił i dojechał aż do Lille we Francji, gdzie musiał ponownie zatankować samochód – całkowity dystans, który pokonał to 1 629 kilometrów.
Mimo, że brytyjski dziennikarz nie korzystał ani z klimatyzacji ani z radia, nie stosował dodatkowych technik „eko-drivingu”, więc jego jazda bardziej przypominała zwykłe poruszanie się po drogach, a nie typowy wyścig „o kropelce”. Tym samym, w drodze do Monachium auto spaliło średnio 3,7 litra/100 km, a w całym teście spalanie nie przekraczało 4,4 litra/100 km. W sumie, BMW 320d EfficientDynamics zużyło 4,1 litra oleju napędowego na 100 km i pokonało całą trasę ze średnią prędkością 95,4 km/h.
BMW 320d EfficientDynamics napędzane jest czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym zaprojektowanym specjalnie pod kątem obniżenia zużycia paliwa i emisji spalin, Jednostka generuje maksymalną moc 163 KM w zakresie od 3 500 do 4 200 obr./min., a jej maksymalny moment obrotowy to 360 Nm w przedziale od 1 750 do 3 000 obr./min.
Charakterystyczna dla BMW dynamika jazdy wyraża się między innymi w przyspieszeniu od 0 do 100 km/h wynoszącym 8,2 s. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h zajmuje BMW 320d EfficientDynamics na piątym biegu 9,6 s, a jego prędkość maksymalna to 225 km/h.
BMW 320d EfficientDynamics wyposażone jest w pełen pakiet środków zmniejszających zużycie paliwa i emisję spalin, takich jak odzysk energii z hamowania, funkcja Auto Start Stop umożliwiająca wyłączanie silnika podczas krótkich postojów podczas jazdy oraz wskaźnik zmiany biegu.
Dodatkowe rozwiązania, oprócz dłuższego przełożenia przekładni głównej, obejmują również niższe podwozie i zawieszenie auta oraz nowe aerodynamiczne obręcze kół. Dzięki temu współczynnik oporu powietrza BMW 320d EfficientDynamics Edition zmniejsza się do wartości 0,26.