Od jesieni 2007 roku Aveo, mały czterodrzwiowy sedan Chevroleta przeznaczony na rynki europejskie, produkowany będzie w zakładzie mieszczącym się w Warszawie. Całkowicie nowe wersje – trzy- i pięciodrzwiowy hatchback – będą również powstawać w tym zakładzie od połowy 2008 roku.
Obecne Aveo (na niektórych rynkach występujące pod nazwą Kalos) to najlepiej sprzedający się model Chevroleta w Europie. Poziom sprzedaży sięgnął w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku 78 500 samochodów. Produkcja samochodu w Europie pozwoli Chevroletowi zaspokoić niezmiennie wysoki popyt i skrócić czas dostawy (obecnie z Azji), przy jednoczesnym obniżeniu kosztów logistyki oraz ryzyka kursowego. Ta zmiana ułatwi również dystrybucję samochodów produkowanych w zakładach GM w Korei na rynkach azjatyckich oraz na rynku w USA, gdzie Aveo jest numerem jeden w swoim segmencie samochodów. Chevrolety produkowane w Polsce trafią na rynek europejski.
Michael A. Grimaldi, Prezes i Dyrektor Generalny GM Daewoo Auto & Technology, powiedział: "Montaż w Europie wesprze nieprzerwany rozwój marki Chevrolet w Europie, jak również zapewni oczekiwaną elastyczność produkcji, potrzebną dla usprawnienia dystrybucji naszego najpopularniejszego modelu".
Wayne Brannon, Dyrektor Chevrolet Europe, stwierdził: "Aby zaspokoić popyt w Europie, potrzebujemy więcej samochodów. Produkcja w miejscu sprzedaży wydaje się najbardziej sensowna". Sprzedaż Chevroleta w Europie wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich trzech lat – od 190 000 samochodów w 2004 roku do oczekiwanych ponad 300 000 w roku 2006.
Produkcja w zakładzie FSO będzie powoli wzrastać od początkowych 4 000 samochodów w drugiej połowie 2007 roku do 60 000 w pierwszym pełnym roku produkcyjnym, czyli 2008. Dalszy wzrost do ponad 150 000 samochodów rocznie planuje się na okres po wprowadzeniu wszystkich trzech modeli. Początkowo przy produkcji nowego Chevroleta pracować będzie około 1 000 obecnych pracowników FSO.
Warszawski zakład, w którym powstawać będzie Aveo, jest własnością i jest zarządzany przez długoletniego partnera General Motors, ukraińską firmę UkrAvto. Przedsiębiorstwo to zajmuje się obecnie produkcją i dystrybucją samochodów Chevroleta na Ukrainie, gdzie marka ta ma ponad 8-procentowy udział w rynku. GM i UkrAvto zapewnią najwyższą jakość oferowanych produktów.
Jak mówi Eric Stevens, Wiceprezes GM Europe ds. Produkcji: "Historia produkowania przez General Motors doskonałych samochodów w Polsce napełnia nas pewnością niezbędną do wykonania tego kolejnego ważnego kroku. Nasze doświadczenia zdobywane od 1998 roku w zakładzie w Gliwicach są bardzo pozytywne. Jesteśmy przekonani, że z warszawskiego zakładu wyjadą samochody o takich samych światowych standardach i jakości". W zakładzie GM w Gliwicach powstają takie modele, jak Opel Zafira, Astra Classic ll i Agila.
Chevrolet ma długą tradycję produkowania samochodów w Polsce. Pierwsze modele powstały w zakładzie na ul. Wolskiej w Warszawie już w 1928 roku, zaś drugi zakład na przedmieściach Woli rozpoczął działalność w 1937 roku. W tamtych czasach polskich pracowników szkolono w General Motors International A/S w Kopenhadze. Wśród czterodrzwiowych modeli Chevroleta produkowanych na Woli były modele Master Sedan, Master De Luxe, Master Touring Sedan i Imperial Limousine.