Organizacja NASCAR oficjalnie przedstawiła Chevroleta Camaro ZL1, auto zespołu Garage 56, którym zawodnicy pojadą w setną rocznicę 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Projekt Garage 56 jest efektem współpracy Goodyeara, NASCAR, Hendrick Motorsports i Chevroleta, łącząc zespół, producentów i opony mogące się pochwalić największą liczbą zwycięstw w 75-letniej historii NASCAR.
Barwy pojazdu podkreślają rolę marki Goodyear w łączeniu technologii ze świata NASCAR i Le Mans. Projekt Garage 56 ma zostać zatwierdzony do wyścigu przez l"Automobile Club de l"Ouest (ACO) w najbliższych tygodniach. Zespół Garage 56 pojedzie we francuskim klasyku długodystansowym w dniach 10-11 czerwca, pod warunkiem potwierdzenia zgłoszenia.
Systemy i podzespoły Chevroleta Camaro ZL1 są w dużej mierze niezmienione w stosunku do samochodu wyścigowego Next Gen, który startuje w serii pucharowej NASCAR. Wprowadzono kilka ulepszeń na potrzeby wyścigu długodystansowego, w tym zmianę ogumienia na specjalnie zaprojektowane opony wyścigowe Goodyear Eagle.
,blockquote>„Od początku tego projektu ważne dla nas było, aby samochód, który przywieziemy do Le Mans, był prawdziwym pojazdem wyścigowym NASCAR” - powiedział Jim France, prezes i dyrektor generalny NASCAR. „Wprowadzono pewne poprawki, aby umożliwić zespołowi rywalizację w 24-godzinnym wyścigu długodystansowym, a fani obecni w Le Mans mogą liczyć na pełne doświadczenia w stylu NASCAR”.
Garage 56 wystartuje w specjalnej klasie zarezerwowanej dla innowacyjnych technologii. Dzięki temu organizatorzy Le Mans mogą wykazać się kreatywnością, dopuszczając do wyścigu projekt przyszłości, który pojedzie obok różnorodnych samochodów prototypowych i GT.
Testy torowe rozpoczęły się w sierpniu ubiegłego roku na torze Road Atlanta (USA) z udziałem dwukrotnego zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Mike"a Rockenfellera, do którego w Le Mans dołączy siedmiokrotny mistrz NASCAR Cup Series, Jimmie Johnson, oraz mistrz świata Formuły 1 z 2009 roku, Jenson Button. W sumie odbyło się sześć oddzielnych rund testowych w USA (Road Atlanta, Virginia International Raceway, Goodyear Proving Grounds, Carolina Motorsports Park, Sebring International Raceway i Daytona International Speedway), podczas których zawodnicy pokonali trasę liczącą łącznie ponad 3600 mil (5800 km).
Współpraca Goodyeara z NASCAR trwa już osiem dekad i jest jedną z najdłuższych w historii wyścigów. Goodyear ma na swoim koncie również długą historię sukcesów w Le Mans, w tym 14 zwycięstw w klasyfikacji generalnej.