MotoNews.pl

Kompaktowy Chevrolet otrzymuje silnik wysokoprężny

Kompaktowy Chevrolet otrzymuje silnik wysokoprężny05.12.2006
Chevrolet szybko poszerza gamę silników: po debiucie jednostki wysokoprężnej w modelu Captiva i jego pojawieniu się w należącym do segmentu samochodów średnich modelu Epica nadeszła kolej na debiut modelu Lacetti diesel ...

Zurych. Chevrolet szybko poszerza gamę silników: po debiucie jednostki wysokoprężnej w modelu Captiva i jego pojawieniu się w należącym do segmentu samochodów średnich modelu Epica nadeszła kolej na debiut modelu Lacetti diesel, który będzie miał miejsce podczas salonu samochodowego w Bolonii (7–17 grudnia 2006 roku).

Kompaktowy Chevrolet otrzymuje silnik wysokoprężny 1 Wyposażona w układ wtrysku common rail jednostka o pojemności skokowej 2,0 litrów i mocy 88 kW/120 KM będzie dostępna w trzech wersjach nadwozia modelu Lacetti – sedan, hatchbacki i komb. "Prezentacja samochodów z silnikami wysokoprężnymi w Bolonii jest idealna z dwóch powodów" – mówi Dyrektor Chevrolet Europe, Wayne Brannon. "Po pierwsze Włochy to najważniejszy europejski rynek Chevroleta, a po drugie silniki wysokoprężne są tam wyjątkowo popularne".

Wyposażony w mocny silnik diesla (maksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 2 000 obr. na min) Lacetti hatchback, sedan, i kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 186km/h. Pomimo takich osiągów nowe Lacetti diesel jest bardzo oszczędne, jeśli chodzi o zużycie paliwa i potrzebuje zaledwie 5,7 litra oleju napędowego (sedan 5,7 litra, kombi 6,0 litrów) na pokonanie 100 km (MVEG). W połączeniu ze zbiornikiem paliwa o pojemności 60 litrów zapewnia to zasięg około 1 000 km.

Szesnastozaworowa jednostka wyposażona jest w najnowszej generacji układ wtrysku common-rail firmy Bosch, w którym wtryskiwacze podają paliwo do komór wytryskowych pod ciśnieniem nawet 1 600 bar. Inny ważny element techniczny turbodoładowanego silnika wyposażonego w pojedynczy, górny wałek rozrządu to aluminiowa głowica i wałek wyrównoważający zapewniający równą prace silnika.

Dzięki nowej wersji z silnikiem diesla rodzina modeli Lacetti z pewnością zyska jeszcze większą popularność. Od chwili debiutu w 2002 roku do końca października 2006 roku w całej Europie sprzedano ponad 160 000 egzemplarzy Lacetti. Popularność nowoczesnego silnika wysokoprężnego wśród klientów Chevroleta widać na przykładzie dużej liczby sprzedawanej tej wersji modelu Captiva: 70 procent sprzedaży oznacza, że Captiva diesel jest niekwestionowanym numerem jeden wśród różnych odmian tego modelu.

wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata