Trzy globalne koncepcyjne samochody małolitrażowe Chevrolet, zaprojektowane z myślą o młodych nabywcach z wielkich miast, potwierdzają, że "nawet na małym płótnie może powstać wielki obraz". Zaprezentowane podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku bardzo pomysłowe modele koncepcyjne Chevrolet Beat, Chevrolet Groove i Chevrolet Trax odzwierciedlają dynamizm, zróżnicowanie i atrakcyjność wielkomiejskiego stylu życia. Ich wspólne cechy to między innymi atrakcyjne sylwetki i niskie zużycie paliwa.
Miłośnicy demokracji będą nawet mieli możliwość wybrać swój ulubiony model na stronie http://www.vote4chevrolet.com/, na której będą mogli oddać głos na model Beat, Groove lub Trax. Wyniki głosowania pomogą Chevroletowi określić zainteresowanie rynku amerykańskiego segmentem samochodów małolitrażowych oraz preferencje potencjalnych nabywców w zakresie wzornictwa i parametrów.
Wszystkie trzy samochody koncepcyjne zostały zaprojektowane przez GM Design Studio w Inchon w Korei Południowej. Jest to jedna z 11 globalnych pracowni projektowych GM, a zatrudnieni w niej projektanci są ekspertami w opracowywaniu samochodów małolitrażowych.
Nowe samochody koncepcyjne, zbudowane na globalnej platformie pojazdu małolitrażowego GM, zostały zaprojektowane zgodnie z elastycznym, kreatywnym i innowacyjnym podejściem, typowym dla pracowni GM w regionie Azji i Pacyfiku. Chevrolet Beat, jeżdżący prototyp małego samochodu przygotowanego do modyfikacji w stylu import tuner, został zbudowany w Indiach, natomiast Chevrolet Groove i mały miejski crossover Trax powstały w GM Tech Center w Warren w stanie Michigan.
"Samochody koncepcyjne Chevrolet Beat, Groove i Trax podkreślają atuty i zróżnicowane możliwości działu Global Design firmy GM, a także umiejętność przewidywania i szybkiego zaspokajania potrzeb różnych rynków z całego świata przez nasz globalny zespół odpowiedzialny za opracowywanie nowych produktów" - powiedział Ed Welburn, wiceprezes działu Global Design w firmie GM.
"Zespół projektantów z takim entuzjazmem podszedł do zadania opracowania idealnego samochodu małolitrażowego dla osób pracujących w centrach wielkich miast, że stworzył nie jedną, ale trzy propozycje takiego pojazdu dla klientów Chevroleta z całego świata".
Chevrolet jest jedną z czterech globalnych marek GM zaspokajających zróżnicowane potrzeby klientów w 120 krajach i oferujących pojazdy począwszy od subkompaktów i rodzinnych sedanów do dużych pickupów i samochodów typu SUV oraz legendarnych samochodów sportowych, takich jak Corvette. Modele koncepcyjne zaprezentowane w Nowym Jorku zostały wyposażone w trzy różne oszczędne silniki, w tym jeden diesel.
"Pojazdy koncepcyjne Chevrolet Beat, Groove i Trax mogą przyczynić się do rozszerzenia zasięgu marki Chevrolet - i tak już bardzo popularnej i cenionej na całym świecie - ponieważ będą atrakcyjne dla młodych nabywców z różnych kontynentów, którzy poszukują dającego przyjemność z jazdy, a jednocześnie efektywnego środka transportu" - powiedział dyrektor generalny Chevrolet, Ed Peper. -"Pojazdy te cechują te same atrybuty, które przyczyniły się do ogromnej popularności marki Chevrolet w Stanach Zjednoczonych".
Oto krótka charakterystyka trzech małolitrażowych samochodów koncepcyjnych marki Chevrolet:
- Chevrolet Beat: Samochód zaprojektowany jako szybki małolitrażowy samochód, idealnie nadający się do modyfikacji w stylu import tuner. Pojazd jest trzydrzwiowym hatchbackiem z napędem na przednie koła. Łatwo można nadać mu indywidualne cechy. Do napędu Beata posłużył turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów. Samochód jest wypełniony nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak system nawigacji i wysokiej klasy zestaw stereo.
- Chevrolet Groove: Samochód w stylu funky, o zadziornym, a nie "urokliwym" wyglądzie. Pojazd nawiązuje też do stylu retro, co podkreślają potężne nakładki nadkoli i niewielki kąt pochylenia przedniej szyby. Dzięki krótkiej masce i długiej kabinie auto wydaje się dłuższe niż jest w rzeczywistości. Mały i wydajny silnik Diesla (o pojemności 1 litra) napędza przednie koła Groove'a.
- Chevrolet Trax: Koncepcyjna propozycja miejskiego crossovera, który sprawdza się zarówno na bezdrożach, jak i w miejskim ruchu. Samochód wyposażony jest w tani napęd na cztery koła, a dzięki ogromnym zderzakom zintegrowanym zarówno z przodu, jak i z tyłu z nakładkami nadkoli, kołu zapasowemu zamontowanemu na tylnej klapie i relingom dachowym przypomina znacznie od niego większe masywne SUV-y. Trax napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności 1 litra.
Proces globalnego opracowywania produktów GM
Samochody koncepcyjne Chevrolet Beat, Groove i Trax zostały zaprojektowane i zbudowane w ramach procesu globalnego opracowywania produktów GM, łączącego najlepsze praktyki z całego świata. W procesie tym uczestniczą struktury odpowiedzialne za projektowanie nadwozi i konstrukcji, zespoły napędowe oraz produkcję, co zapewnia wysoką jakość, synchronizację i realizację celów biznesowych w programie opracowywania pojazdu, a jednocześnie elastyczność na potrzeby regionalnych rynków.
W ramach globalnego procesu opracowywania produktów GM rozwija kompetencje i możliwości swoich ośrodków wzorniczych i konstrukcyjnych na kilku rynkach wschodzących, wykorzystując takie kluczowe narzędzia i technologie, jak globalne projektowanie wizualne i sieć konstruktorów, dzięki którym możliwa jest współpraca inżynierów i projektantów z całego świata.
Obecność marki Chevrolet w świecie
Chevrolet jest jedną z najszybciej rozwijających się marek na świecie. Sprzedaż samochodów Chevrolet poza Ameryką Północną wzrosła o 158 procent od 2001 r. W 2006 r. Chevrolet sprzedał na całym świecie 4,3 mln pojazdów, z czego 2,8 mln (65 procent) w USA. W latach 2005-2006 liczba sprzedanych chevroletów wzrosła o 19 procent w Ameryce Łacińskiej, Afryce i na Bliskim Wschodzie, o tyle samo w krajach Azji i Pacyfiku oraz o 15 procent w Europie.
Sedan Chevrolet Aveo i odpowiadający mu pięciodrzwiowy subkompakt, opracowane i zbudowane w Korei Południowej, zdobyły silną pozycję na bardzo konkurencyjnym globalnym rynku małych samochodów.