Dzięki zwiększeniu produkcji do ok. 60 000 sztuk w przyszłym roku i 100 000 w roku 2009, samochody Aveo z polskiej fabryki przyczynią się do zaspokojenia dużego popytu na te samochody w całej Europie. Sprzedaż Chevroleta wzrosła o 32% w porównaniu z ubiegłym rokiem, co czyni z niego najszybciej rozwijającą się markę w Europie.
Wayne Brannon, Dyrektor Generalny Chevrolet Europe, stwierdził: "Aveo już osiągnął status bestsellera na rynku europejskim. W tym roku zanotowaliśmy ponad 79 000 rejestracji. Jesteśmy dumni, że możemy rozpocząć produkcję samochodów marki Chevrolet w Unii Europejskiej dla europejskich klientów. Produkcja modelu Aveo w Polsce przyczyni się do zwiększenia globalnej zdolności produkcyjnej Chevroleta i pozwoli nam zaspokoić coraz większe zapotrzebowania regionalne, jak również skrócić czas dostawy".
Właścicielem i zarządcą warszawskiego zakładu, w którym powstawać będzie Aveo, jest długoletni partner General Motors, ukraińska firma UkrAVTO. Firmy General Motors i UkrAVTO ogłosiły dzisiaj zamiar utworzenia spółki joint-venture. Zgodnie z umową, która zostanie podpisana w ciągu najbliższych miesięcy, 60% udziałów w spółce przypadnie UkrAVTO Corporation, a pozostałe 40% znajdzie się w rękach południowokoreańskiej jednostki General Motors, GM Daewoo.
Firma UkrAVTO zajmuje się obecnie produkcją i dystrybucją samochodów Chevroleta na Ukrainie, gdzie marka ta ma ponad 8% udział w rynku. GM i UkrAvto wspólnie zapewnią najwyższą jakość oferowanych produktów. Jak mówi Eric Stevens, Wiceprezes GM Europe ds. Produkcji: "nasza dotychczasowa owocna współpraca z UkrAVTO oraz historia produkowania przez General Motors samochodów w Polsce daje nam pewność niezbędną do wykonania tego kolejnego ważnego kroku. Nasze doświadczenia zdobywane od 1998 r. w zakładzie w Gliwicach są bardzo pozytywne. Jesteśmy przekonani, że z warszawskiego zakładu wyjadą samochody o takich samych światowych osiągach i identycznej jakości".
Chevrolet może się pochwalić długą tradycją produkcji samochodów w Polsce. Pierwsze modele powstały w zakładzie na ul. Wolskiej w Warszawie już w 1928 r., zaś drugi zakład rozpoczął działalność w 1937 r. na przedmieściach Woli. W tamtych czasach polskich pracowników szkolono w General Motors International A/S w Kopenhadze. Wśród czterodrzwiowych modeli Chevroleta produkowanych na Woli były takie jak Master Sedan, Master De Luxe, Master Touring Sedan i Imperial Limousine.