Corvette Z06 Coupe 2008

Corvette Z06 Coupe 200811.03.2008
Model Corvette Z06 został stworzony wspólnie z Corvette C6.R, odnoszącym sukcesy w swojej klasie w wyścigu Le Mans i dość mocno czerpie z technologii stosowanych w wyścigach samochodowych, wykorzystuje ...

...ich inżynieryjny "know-how" i nowoczesne materiały.

Corvette Z06 Coupe 2008 1 Pod maską znajdziemy ręcznie montowany, 7-litrowy silnik V8 o mocy 512 KM z elementami wykonanymi z tytanu. Lekkie, choć wyjątkowo mocne, aluminiowe podwozie wyróżnia się wyjątkową sztywnością, podczas gdy nadwozie i płyta podłogowa wykonane z włókna węglowego pozwalają na utrzymanie minimalnej wagi pojazdu. Podwójne końcówki rur wydechowych wydają dźwięk, świadczący o mocy auta, a potężne hamulce potrafią utrzymać w ryzach tego demona prędkości.

Wnętrze zawiera szereg unikalnych elementów akcentujących sportowy charakter Corvette, ale zapewnia także kierowcy i pasażerom maksymalnie komfortową i luksusową jazdę. Kierowcy mogą korzystać z systemu head-up display, wyświetlającego na przedniej szybkie wskazania prędkościomierza i tempomatu oraz elektronicznego systemu utrzymywania przez samochód stałej prędkości podróżnej, a pasażerowie cieszyć się systemem audio marki Bose i podgrzewanymi fotelami obitymi skórą z logo Z06.

Corvette Z06 Coupe 2008 2 Biorąc pod uwagę maksymalną moc 512 KM przy 6300 obr./min. (w modelu na sezon 2007 było to 505 KM) i maksymalny moment obrotowy 637 Nm przy 4800 obr./min. (w 2007 r. 635 Nm), 7-litrowy silnik V8 LS7, w jaki wyposażono w tym roku Corvette Z06 to najmocniejsza jednostka napędowa samochodu osobowego oferowana przez General Motors w Europie. Dzięki tej wielkiej mocy ważący 1418 kg Z06 dosłownie katapultuje się z miejsca do prędkości 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 318 km/h.

Jednostka napędowa współpracuje z ręczną, sześciobiegową skrzynią z krótkim przełożeniem i dyferencjałem o ograniczonym uślizgu.

Z06 wyposażono w 10-szprychowe felgi aluminiowe – 18-calowe z przodu I 19-calowe z tyłu. Szerokie opony Goodyeara (275/35 ZR18 z przodu i 325/30 ZR19 z tyłu) zapewniają odpowiednie trzymanie się drogi i optymalną trakcję.

Corvette Z06 Coupe 2008 3 Stylistyka Corvette Z06 łączy niedający się pomylić z niczym innym, wyrazisty design Corvette z praktycznymi, nowoczesnymi udogodnieniami, takimi jak, na przykład reflektory wykorzystujące technologię Xenon HID. Czystej, nisko poprowadzonej linii nadwozia nic nie zakłóca, nawet klasyczne klamki od drzwi, bo zrezygnowano z nich na rzecz dostępu elektronicznego, bez użycia kluczyka. Antenę radiową zintegrowano zaś z szybą przednią.

Sylwetka Z06 przypomina napięta strzałę – ostro zarysowany przód, obszerne tylne zderzaki, szeroka kratka osłaniająca chłodnicę nadają mu aerodynamicznego wyglądu. Nadwozie wykonano z aluminium z elementami z włókna węglowego, a spód nadwozia ze stopów magnezu.

Wykończenie wnętrza nawiązuje do stylu samochodów wyścigowych, ale spełnia wszelkie wymagania kierowców podróżujących codziennie swym samochodem. Lekkie, podgrzewane fotele odpowiednio wyprofilowano i pokryto skórą. Do standardowego wyposażenia należy dwustrefowa klimatyzacja, elektroniczny system utrzymywania przez samochód stałej prędkości podróżnej i fotele kierowcy z pamięcią ustawienia.

Corvette Z06 Coupe 2008 4Oprócz tego kierowca może korzystać z wyświetlacza przeziernego, umieszczonego na przedniej szybie, odczytując na nim ważne informacje i nie odrywając jednocześnie wzroku od drogi. We wnętrzu także korzystano z lekkich materiałów, aby nie zwiększać wagi pojazdów – na przykład z włókna węglowego i balsy – niezwykle lekkiego rodzaju drewna.

System bezpieczeństwa pasywnego i aktywnego obejmuje m.in. system kontroli trakcji, ESP, EBD, CBC zapewniający optymalne rozdysponowanie siły hamowania podczas wjeżdżania w zakręty oraz poduszki powietrzne z przodu i kurtynowe po bokach.

Źródło: Newspress