...wykorzystanie właściwości silnika i niższe zużycie paliwa przy wyższych szybkościach w porównaniu z typowymi, czterobiegowymi skrzyniami automatycznymi. Nowa skrzynia oferuje ponadto równą, pozbawioną szarpnięć zmianę biegów.
Dzięki szóstemu biegowi o funkcji nadbiegu, Epica 2.5 l wyposażona w nową skrzynię biegów oferuje zużycie paliwa niższe nawet o 15 procent przy stałej szybkości 90–120 km/h w porównaniu z poprzednią wersją, wyposażoną w pięciobiegową automatyczną skrzynię biegów. Ponadto skrzynia ta przyczynia się do polepszenia osiągów w zakresie prędkości 0–40 km/h i 0–60 km/h o 10 procent.
Nowa skrzynia biegów wykorzystuje niewielkie przerwy pomiędzy wszystkimi sześcioma biegami. Polepsza to osiągi i charakterystykę prowadzenia. W połączeniu z szerokim zakresem przełożenia całkowitego umożliwia to zastosowanie mocnego przełożenia 4,58:1 dla pierwszego biegu, co sprawia, że samochód jest zrywniejszy i ma lepsze przyspieszenie, a przy niższych prędkościach jest bardziej dynamiczny. Niewielkie przerwy pomiędzy biegami umożliwiają również zastosowanie przełożenia 0,75:1 na szóstym biegu o funkcji nadbiegu. Ten „Wysoki” nadbieg przyczynia się do obniżenia obrotów przy prędkościach przelotowych, co z kolei wpływa na ograniczenie zużycia silnika i zmniejszenie poziomu zużycia paliwa.
Chevrolet Europe oferuje dwie wersje sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów Hydra-Matic: 6T40 dla rzędowych, sześciocylindrowych silników benzynowych i 6T45 dla silników wysokoprężnych o wyższym momencie obrotowym. Pomimo wyższej liczby biegów obie wersje zachowują rozmiary konwencjonalnej, czterobiegowej skrzyni biegów i są jednymi z najmniejszych przekładni w swojej klasie. Długość/szerokość/wysokość wersji 6T40 to 341 mm/537 mm/386 mm, a wersji 6T45 – 366 mm/537 mm/386 mm.
Uzyskanie niewielkich rozmiarów częściowo było możliwe dzięki mechanicznej prostocie działania zaawansowanego układu sprzęgło-sprzęgło skrzyni biegów, który również zapewnia łagodną zmianę przełożeń oraz dobre wykorzystanie przestrzeni. Osiągnięto to przez zastosowanie trzech przekładni planetarnych, trzech sprzęgieł stałych i dwóch obrotowych.
Wąska, o eliptycznym kształcie, przekładnia hydrokinetyczna umożliwiła konstruktorom dalsze zmniejszenie rozmiarów skrzyni. Dzięki zastosowaniu pojedynczego sprzęgła z blokadą konwertera oraz owalnemu przekrojowi pompy i turbiny przekładni, ograniczono jej masę, podnosząc jednocześnie wydajność hydrauliczną.
Inteligentny, 32-bitowy sterownik znajdujący się w zaawansowanym wewnętrznym elektrohydraulicznym module sterującym skrzyni biegów (TEHCM), zamontowany jest wewnątrz przekładni, co zmniejsza stopień skomplikowania pojazdu. Moduł sterujący zanurzony jest w oleju skrzyń biegów, co zabezpiecza ją przed zewnętrznymi uderzeniami oraz sprzyja konstrukcji modułowej i ułatwia montaż. Moduł TEHCM kontroluje również sterownik ręcznej zmiany biegów (DSC), dzięki któremu kierowca może samodzielnie zmieniać biegi w zależności od warunków drogowych.
Zwartej budowy, umieszczona w osi skrzyni biegów, pompa płynu o stałym wydatku, przyczynia się do obniżenia poziomu hałasu i wibracji oraz zwiększa wydajność hydrauliczną. Elektroniczne zabezpieczenia chronią przed nieodpowiednią zmianą biegów, która mogłaby spowodować uszkodzenie silnika lub zaburzyć kontrolę nad pojazdem.
Zastosowanie wysokiej klasy oleju przekładniowego DEXRON®-VI, który charakteryzuje się wyższą lepkością niż podobne płyny na rynku, to dalsze zwiększenie trwałości i stabilności zmiany biegów. Ma to pozytywny wpływ na przekazywanie mocy i zmianę biegów. Korzyścią dla użytkownika jest również to, że – zakładając normalne użytkowanie – płynu nie trzeba wymieniać przez cały okres eksploatacji skrzyni biegów.