Standardowa Corvette ZR1 wyposażona w seryjne opony pokonała tor Nurburgring w 7 minut i 26 sekund, czyli o 3 sekundy szybciej od Nissana GT-R. Po ukończeniu przejazdu jeden z inżynierów Corvette przyznał, że samochód mógł pokonać kilka zakrętów jeszcze szybciej, jednak na przeszkodzie stanął silny wiatr.
Sercem Corvette ZR1 jest superdoładowany silnik V8 o pojemności 6,2 litra i mocy 640 KM. Kluczem do doskonałych osiągów, takich jak prędkość maksymalna 330 km/h czy przyspieszenie od 0 do 96 km/h w 3,4 sekundy, jest świetny stosunek mocy do wagi – ZR1 waży nieco ponad 1500 kg. Dzięki zastosowaniu komponentów z włókna węglowego, np. w przednich błotnikach, masce i dachu, udało się ograniczyć wagę samochodu do minimum.