Dostępny na rynku europejskim od marca przyszłego roku, Cruze ukazuje niezwykłą reinterpretację tradycyjnego stylu Chevroleta, charakteryzującą się nowym językiem projektowania, który staje się znakiem szczególnym wszystkich nowych produktów marki Chevrolet.
Łukowata linia dachu, rozciągająca się od ostro pochylonej szyby przedniej do nachylonych słupków tylnych oraz krótki zwis tylny, do kompaktowego sedanawnoszą proporcje sportowego coupe.
Szerszy i dłuższy od większości swych rywali, Cruze ma agresywny i zdecydowany wygląd dzięki dużemu rozstawowi osi. Atrakcyjny profil Cruze'a dopasowany jest do śmiałej stylizacji przodu wraz z dużymi obudowami lamp przednich, które opasują przednie narożniki oraz rozciągają się na błotniki i rzeźbioną maskę. Do innych wyróżniających się motywów należą wklęsłe płaszczyzny, dwuczęściową osłona chłodnicy oraz koła wysunięte poza linię karoserii ("wheels-out/body-in"). Wnętrze Cruze'a charakteryzuje się motywem projektowym "twin cockpit", po raz pierwszy wprowadzonym w Corvette, "ikonie" samochodów sportowych.
"Naszym celem przy projektowaniu Cruze'a była śmiałość, ale nie rewolucja" mówi główny projektant, Taewan Kim. "Chcieliśmy wykonać duży krok naprzód, wyraźnie akcentując wspólny design dla produktów Chevroleta na całym świecie".
Goście Paris Show zobaczą, w jakim stopniu nowoczesny model ma swe odzwierciedlenie w jakości wnętrza Cruze'a. Zastosowanie ziarnistych powierzchni, miękkich w dotyku materiałów, lekko błyszczących paneli, zapewnia przestrzeń wysokiej jakości, która odzwierciedla czysty, harmonijny styl karoserii.
W czasie premiery na rynku europejskim Cruze będzie dostępny z 16-zaworowymi silnikami benzynowymi 1.6 l, 112 KM (82kW) oraz 1.8 l, 140 KM (103kW) z systemem zmiennych faz rozrządu (VVT) zarówno dla zaworów wlotowych, jak i wylotowych, zapewniając większą moc oraz lepszą ekonomię zużycia paliwa, a także niższą emisję spalin. Nowy, 2-litrowy turbo-diesel o mocy 150 KM (110kW) i momencie obrotowym 320 Nm, zapewnia moc przy większej oszczędności paliwa. Pięciobiegowe, manualne skrzynie biegów oraz nowoczesne, sześciobiegowe przekładnie automatyczne, po raz pierwszy zastosowane w segmencie samochodów kompaktowych Chevroleta, uzupełniają ofertę układu przeniesienia napędu.
Zwiększając sprzedaż w Europie o 23% w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2008 r., Chevrolet jest najszybciej rozwijającą się marką GM. Nadejście Cruze'a wprowadza dynamiczny program wdrażania nowych produktów, który powinien przyczynić się do jeszcze większego sukcesu.
"Jesteśmy dumni, że Europa przoduje we wprowadzaniu tego globalnego produktu" powiedział Wayne Brannon, dyrektor generalny Chevrolet Europe. "Chevrolet zawsze popierał wyraziste wartości, a Cruze zapewnia spełnienie takich obietnic, jak nigdy przedtem. Definiuje on te wartości od nowa swoim wyglądem, jakością, materiałami oraz stylem. Dopasowanie i wykończenie ustala nowe standardy dla tego segmentu w Europie".
Chevrolet Cruze będzie dostępny w Europie w marcu 2009 r., a następnie pojawi się na innych rynkach światowych z silnikami dostosowanymi do wymagań regionalnych.