... oraz możliwość pokonania setek dodatkowych kilometrów dzięki rozszerzonemu zasięgowi.
"Premiera produkcyjnej wersji Volta jest wspaniałym początkiem dla naszego drugiego stulecia", powiedział Rick Wagoner, dyrektor generalny GM. "Volt symbolizuje silne zaangażowanie GM w przyszłość, to jest rodzaj innowacji technologicznych jakich potrzebuje nasza branża, aby sprostać dzisiejszym i jutrzejszym wyzwaniom energetycznym i środowiskowym."
Forma idzie za działaniem
Projekt samochodu seryjnego Volt ewoluował od samochodu koncepcyjnego, który zaprezentowano w 2007 r. na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Detroit.
Z uwagi na to, że aerodynamika gra kluczową rolę w maksymalizacji dystansu, jaki można przejechać, projektanci GM stworzyli samochód seryjny racjonalnie wykorzystujący tę cechę. Wiele charakterystycznych cech stylizacji pojazdu koncepcyjnego zastosowano w seryjnym Volcie, w tym takie jak zamknięta osłona chłodnicy, mocna sylwetka, graficzny obrys tyłu, zewnętrzne lusterka i wiele innych. Volta otacza i opływa przedni zderzak, funkcjonalne są zwężające się błotniki i osłona chłodnicy, z łatwością kierując powietrze wokół samochodu. Tylne ostre krawędzie i starannie zaprojektowany spojler pozwalają szybko przepływać strumieniom powietrza. Dynamiczne nachylenie przedniej i tylnej szyby pomaga zmniejszyć turbulencje i opór powietrza.
Dzięki ścisłej współpracy w opracowaniu kształtu Volta ze specjalistami GM od aerodynamiki, zespoły projektantów i inżynierów stworzyły jeden z najbardziej aerodynamicznych pojazdów w historii GM. Spędzili oni setki godzin z Voltem w tunelu aerodynamicznym GM, wiele razy testując takie części, jak tylne błotniki, tylny spojler, progi i lusterka boczne. Udoskonalenia aerodynamiczne pozwoliły GM osiągnąć cel Volta, czyli dystans jazdy do 60 km (w cyklu MVEG) bez użycia benzyny i emitowania salin.
Wewnątrz, Volt oferuje przestrzeń, komfort, wygodę i elementy bezpieczeństwa, których konsumenci spodziewają się w czteromiejscowym sedanie, a ponadto dostarcza im różnorodność kolorystyki wnętrza oraz takie opcje oświetlenia i wykończenia wnętrza, jakich nigdy wcześniej nie oferowano w sedanie Chevroleta. Nowoczesne przełączniki i atrakcyjne materiały, dwa wyświetlacze informacyjne i dotykowy system audio-informacyjny zintegrowany ze zmianą biegów, odróżniają wnętrze Volta od innych samochodów na rynku.
Niektóre z technologicznych elementów wnętrza Volta to:
* Konfigurowany przez kierowcę ciekłokrystaliczny wyświetlacz wskazań przyrządów
* Siedmiocalowy dotykowy wyświetlacz informacyjny w standardzie
* Dotykowe przełączniki systemu klimatyzacji i centrum audio-informacyjnego
* Opcjonalny system nawigacji z pokładowym twardym dyskiem do map i muzyki
* W standardzie bluetooth do telefonu komórkowego i USB/Bluetooth do przesyłu muzyki
Nowa era w transporcie samochodowym
Volt wprowadza nową erę elektryfikacji pojazdów, tworząc nową klasę samochodów znanych jako Extended-Range Electric Vehicle (pojazd z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu) lub E-REV.
Volt wykorzystuje elektryczność do napędzania kół przez cały czas na wszystkich prędkościach. W podróży powyżej 60 km, Volt jest napędzany elektrycznością z 16-kWh akumulatora litowo-jonowego. Po wyczerpaniu energii akumulatora, napędzany benzyną/E85 generator niezauważalnie zaczyna dostarczać energię elektryczną, zasilając elektryczną jednostkę napędową Volta i jednocześnie ładując akumulator. Taki tryb działania rozszerza dystans, jaki może pokonać Volt, o kilkaset dodatkowych kilometrów, dopóki nie zostanie naładowany akumulator pojazdu. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów akumulatorowo-elektrycznych, Volt eliminuje "obawę o dystans", dając kierowcy pewność, że nie stanie nagle z rozładowanym akumulatorem.
Volt może być podłączany do ładowania w standardowym w każdym domu gniazdku elektrycznym 230V. Inteligentna technologia ładowania w tym pojeździe umożliwia naładowanie akumulatora Volta w mniej niż trzy godziny. Czas ładowania zmniejsza się, jeśli akumulator nie został do końca rozładowany. GM szacuje, że pełne naładowanie, które zapewni kierowcy dystans do 60 km, będzie kosztowało mniej niż jeden euro za noc.
Koszty
Volt oferuje dynamiczną jazdę w niezwykle cichym wnętrzu. Ponad 220 ogniw litowo-jonowych w akumulatorze Volta dostarcza wystarczającej mocy. Elektryczna jednostka napędowa Volta dostarcza moc równą 150 koni mechanicznych, 370 Nm momentu obrotowego i maksymalną prędkość 161 km/h. Brak hałasu silnika, w połączeniu ze specjalnymi materiałami tłumiącymi dźwięki, czyni Volta samochodem niezwykle cichym podczas jazdy.
GM szacuje, że Volt będzie kosztował około dwa eurocenty za kilometr jazdy na akumulatorze, w porównaniu do 12 eurocentów za kilometr jazdy przy użyciu benzyny po €1,50 za litr. Średnio dla kierowcy jeżdżącego 60 km dziennie (lub 22 000 km rocznie), zaoszczędzone kwoty to €2 200 rocznie. Stosując nocną taryfę opłat za elektryczność, GM szacuje, że km napędzanego elektrycznie Volta będzie stanowił jedną szóstą kosztów konwencjonalnego pojazdu napędzanego benzyną.
Volt będzie produkowany prawdopodobnie w zakładach GM Detroit-Hamtramck, pod warunkiem powodzenia wynegocjowania przez GM rządowego wsparcia. Rozpoczęcie produkcji modeli na rynek USA planuje się na 2010 rok. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone.