BRIGHTON, USA - Opracowany przez Delphi Corporation system kontroli zawieszenia MagneRide, po raz pierwszy zastosowany w modelu 2002 Cadillac Seville STS z roku 2002, stanie się standardowym wyposażeniem jubileuszowego pięćdziesiątego modelu słynnego Chevroleta Corvette z roku 2003. MagneRide jest dostępna także jako opcja w innych modelach Corvette. General Motors sprzedaje MagneRide pod nazwą Selektywna Magnetyczna Kontrola Zawieszenia [Magnetic Selective Ride Control] w modelach Corvette oraz Magnetyczna Kontrola Zawieszenia [Magnetic Ride Control] w samochodach Cadillac Seville.
MagneRide to wysokiej klasy pół-aktywny system kontroli zawieszenia, reagujący w czasie rzeczywistym na warunki drogowe w oparciu o dane z czujników monitorujących ruchy karoserii i kół. Ten niedrogi i niezawodny system daje szybkie, gładkie i zmienne tłumienie drgań, zmniejszając ruchy karoserii i zwiększając kontakt między oponami a drogą na wszelkich typach nawierzchni.
- MagneRide poprawia jednocześnie komfort jazdy oraz przyczepność pojazdu na drodze, praktycznie eliminując kompromisy, na które musieli iść projektanci podczas projektowania systemów zawieszenia - stwierdził R. Scott Bailey, dyrektor ds. projektowania w Delphi Energy & Chassis Systems. - MagneRide wnosi te korzyści zarówno do samochodów luksusowych, jak i sportowych.
- Chevrolet Corvette zawsze cieszył się sławą z powodu doskonałego trzymania się drogi. Przy zastosowaniu tej technologii samochód prowadzi się nawet lepiej, a jednocześnie poprawia się komfort jazdy - mówi David Hill, dyrektor ds. grupy samochodów sportowych w GM oraz główny projektant Chevroleta Corvette. - Kiedy samochód cały czas płasko przylega do drogi, a wszelkie ruchy są dobrze kontrolowane, jazda staje się czystą przyjemnością bez względu, jak długa jest podróż.
Korzyści dla klienta:
MagneRideTM to rewolucyjny, jednolity system zwiększający komfort, osiągi i bezpieczeństwo, dzięki:
- Większemu poczuciu bezpieczeństwa spowodowanemu lepszym panowaniem nad kierownicą;
- Minimalizacji ruchów pojazdu, co powoduje bardziej płynną jazdę i wykonywanie bardziej precyzyjnych manewrów;
- Zmniejszeniu zakłóceń jazdy;
- Poprawie charakterystyki przenoszenia obciążeń, co daje lepsze panowanie nad pojazdem podczas wykonywania nagłych manewrów przy dużej prędkości;
- Cichszej jeździe spowodowanej lepszym tłumieniem drgań pojazdu spowodowanych nierównościami nawierzchni.
Działanie systemu:
W celu osiągnięcia szybkiej i kontrolowanej amortyzacji drgań system wykorzystuje bezzaworowe amortyzatory wypełnione płynem magnetyczno-reologicznycm (MR). MR to syntetyczny płyn z zawieszonymi w nim miękko namagnesowanymi cząstkami. Kiedy przez znajdującą się w tłoku amortyzatora cewkę popłynie prąd elektryczny, powstałe w ten sposób pole magnetyczne zmienia reologię płynu, tzn. jego opór hydrauliczny. W ten sposób, bez użycia żadnych zaworów, dokonuje się prosta pod względem mechanicznym, lecz szybko reagująca na zmieniające się warunki i dająca się kontrolować amortyzacja drgań. W oparciu o dane pochodzące z czterech czujników ruchu podwozia, dwóch zainstalowanych w Chevrolecie Corvette przełączników obsługiwanych przez kierowcę, przyspieszeniomierza bocznego oraz z czujnika pochylenia kierownicy, umieszczony w samochodzie sterownik w sposób ciągły dostosowuje siłę amortyzacji drgań, nawet co jedną tysięczną sekundy.