...i osiągnąć mistrzostwo we wszystkim, co najlepsze w dziedzinie stylu i projektowania?
Mischa Woeste z domu mody Smeilinener otrzymała od Chevroleta zadanie zajęcia się najnowszym samochodem Spark mini, tak aby wykorzystać jego wnętrze i wygląd zewnętrzny jako tło pokazu odważnych projektów, tak charakterystycznych dla Smeilinenera.
„Tak jak najlepsze modelki, Spark ma w sobie urodę i pewność siebie, pozwalające mu prezentować śmiałe kolekcje”, mówi Mischa Woeste z domu mody Smeilinener. „Cóż to za wyjątkowe doświadczenie ubierać samochód i jego użytkowników! Bardzo spodobało mi się połączenie tych dwóch rodzajów projektowania, gdy wprowadzałam swoją kolekcję i materiały do projektowania pełnego ekspresji Sparka”, dodaje.
Inspirując się wiosenno-letnią kolekcją na sezon 2010, zaprezentowaną podczas Berlińskiego Tygodnia Mody, Mischa wykorzystała najistotniejsze elementy swojej stylistyki i zastosowała je na zewnątrz i wewnątrz samochodu. Flaming, który był maskotką kolekcji, dekoruje drzwi kierowcy, a jego głowa dotyka przedni reflektor. Smoki, ryby i motyle upiększają karoserię, podczas gdy na dachu pojawiają się afrykańskie motywy plemienne i pnące się liście – wszystko w charakterystycznej palecie kolorów kolekcji Vive La Fete, przywołującej światła i neony.
Jednak to właśnie we wnętrzu Mischa pozwoliła sobie na największą kreatywność, dzięki tęczowym odcieniom, fakturze i stylistyce, które tworzą swoisty „kokon” dla pasażerów. Morze pomarańczowego jeansu okrywa wręcz całe wnętrze, z otworami na głowy pasażerów i kierownicę. Wokół tych otworów Mischa umieściła ręcznie wyszywane elementy i wysokiej jakości tkaniny i nadruki ze swojej kolekcji, więc – bez względu na to, kto wsiądzie, każdy zostanie od stóp do głów ubrany przez Smeilinenera.
„Dla samochodów mini, które stają się coraz popularniejsze, stylistyka jest kluczem do sukcesu. Mischa Woeste z domu mody Smeilinener zaświeciła dziś dla Chevroleta „Iskrę Mody”. Jej piękne projekty i dekoracje podkreślają to, co w Sparku najważniejsze: radość, styl i funkcjonalność”, powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor generalny Chevrolet Europe.
Chevrolet zaprosił Michę, aby wykorzystała swoje umiejętności projektowania do dekoracji Sparka na tegoroczną edycję konkursu „Young Creative Chevrolet”. Przygotowany przez Michę Spark znalazł się tego wieczoru (29 października 2009 r.) w centrum uwagi, podczas rozdania głównej nagrody w ogólnoeuropejskim konkursie Chevroleta, mającym na celu rozpoznanie i uhonorowanie wizji i kreatywności studentów szkół sztuk użytkowych.
Zarówno Chevrolet Spark, jak i kolekcja wiosenno-letnia 2010 domu mody Smeilinener „Vive La Fete” zostaną wprowadzone na europejskie rynki na początku roku 2010. Piękno Sparka polega na tym, że przypomina sportowy samochód trzydrzwiowy, ale dzięki nieco ukrytym klamkom tylnych drzwi oferuje praktyczność pięciodrzwiowego samochodu. Jego zwarte rozmiary i odważna stylistyka doskonale pasują do miejskiego stylu życia.
Cena Sparka zostanie podana przed wprowadzeniem samochodu na rynek.