...nowych w Stanach Zjednoczonych. W dalszej kolejności pojazd wprowadzony zostanie do sprzedaży w innych regionach kraju.
Chevrolet zawiązuje również partnerstwo z trzema kalifornijskimi spółkami usług komunalnych oraz Electric Power Research Institute (EPRI) w ramach rozszerzonego programu prezentacji i badań, mającego na celu zapoznanie klientów z pojazdami o napędzie elektrycznym, zaawansowanie prac nad elektryfikacją pojazdów oraz opracowanie programów ładowania pojazdów w celu przekonania klientów do tej oferty. General Motors prowadzi obecnie program wykorzystujący ponad 30 milionów dolarów w ramach amerykańskiej Ustawy o Odbudowie i Reinwestycjach (American Recovery and Reinvestment Act), pochodzących z Inicjatywy na Rzecz Elektryfikacji Transportu (Transportation Electrification Initiative), zarządzanej przez amerykański Departament Energii.
„Zrozumiałym jest, iż Kalifornia stanowi główny rynek dla modelu Volt. Nie tylko jest ona największym rynkiem motoryzacyjnym, Kalifornijczycy są też uważani za liderów we wdrażaniu prekursorskich nowych technologii”, powiedział Brent Dewar, wiceprezes GM ds. globalnych marki Chevrolet.
Produkcja modelu Volt ma rozpocząć się w drugim półroczu 2010 roku. Cena nie została jeszcze podana. Pierwsze rynki, na których oferowany będzie Volt, w tym Kalifornia, odegrają kluczową rolę w sprawdzeniu, czy rynek detaliczny jest gotowy na przyjęcie pojazdów z napędem elektrycznym. GM współpracuje z kluczowymi spółkami w sektorze usług komunalnych w całej Ameryce Północnej, w celu wcześniejszego przygotowania każdego rynku regionalnego przed wprowadzeniem pojazdu do sprzedaży detalicznej. Chevrolet rozpocznie dostawy Volta do Europy do końca 2011 roku.
W ramach programu badań i prezentacji, Chevrolet dostarczy podmiotom uczestniczącym w programie ponad 100 egzemplarzy Volta do eksploatacji w ramach własnej floty przez okres dwóch lat. Chevrolet wykorzystywać będzie również technologię telematyczną OnStar do gromadzenia danych dotyczących eksploatacji pojazdu, zaś informacje zwrotne od kierowców przekazywane będą do DOE i wykorzystywane do poprawy jakości oferowanej klientom nowej technologii.
Ponieważ Volta zaprojektowano tak, aby można go było bez przeszkód doładować w dowolnym miejscu, program obejmuje również instalację ponad 500 stacji ładowania do użytku prywatnego, służbowego i publicznego. Stacje ładowania wykorzystywane będą do zdobycia informacji dotyczących instalacji oraz procesu ładowania pojazdu, jak również do uzyskania informacji zwrotnych od klientów, dotyczących ich doświadczeń z tym związanych.
Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe powiedział: „Jesteśmy wyjątkowo podekscytowani dzisiejszą zapowiedzią. Informacje i nauki płynące z prowadzonych działań oraz zawiązanych w Kalifornii partnerstw będą dla nas niezmiernie cenne, ponieważ jesteśmy teraz w trakcie opracowywania planów wprowadzenia na rynek i dystrybucji Chevroleta Volta w Europie.”
Chevrolet Volt to pojazd elektryczny o rozszerzonym zasięgu. Zaprojektowano go z myślą o przejechaniu do 60 kilometrów na napędzie elektrycznym bez konieczności wykorzystywania benzyny i emisji spalin. Po rozładowaniu akumulatora litowo-jonowego zostaje niezauważalnie uruchomiony generator prądotwórczy, zwiększający całkowity zasięg samochodu do ponad 500 kilometrów przed koniecznością tankowania lub doładowania akumulatora.
Volt to coś więcej niż zaawansowany system napędu elektrycznego. Dzięki technologii wykraczającej poza sam akumulator, Volt wprowadza personalizację, informacje zwrotne i interakcje w nowy wymiar.
Zastosowany w Volcie „Licznik wydajności” to zespół przyrządów cyfrowych, zapewniających kierowcy na bieżąco informacje zwrotne dotyczące wydajności jazdy. System ogrzewania i chłodzenia działa w trzech trybach wydajności, a naciśnięcie znajdującego się w Volcie przycisku „Zielonego liścia” umożliwia dostęp do informacji dotyczących przepływu mocy, poziomu naładowania oraz energii. Kierowca będzie w stanie określić harmonogram ładowania wewnątrz pojazdu lub zdalnie, ustalając porę dnia lub koszt ładowania. Volt emituje nawet sygnały dźwiękowe i wizualne mające na celu poinformować kierowcę o włączeniu lub wyłączeniu zasilania oraz rozpoczęciu ładowania.
Volt wzbudził duże zainteresowanie w Los Angeles i jego okolicach w dniach poprzedzających Salon Motoryzacyjny. We wtorek, David Thomas z Florydy był pierwszą osobą, która zasiadła za kierownicą przedprodukcyjnego Volta po wygraniu ogólnokrajowego konkursu na nazwę lakieru Volta – Viridian Joule.