...samochodów sportowych w USA, notując łącznie 6 482 sprzedanych pojazdów. Oznacza to 21-procentowy wzrost w stosunku do wyników ze stycznia br. Tym samym, przez dziewięć kolejnych miesięcy, Camaro pozostawia w tyle takie modele samochodów sportowych jak Ford Mustang, Nissan 370Z czy Dodge Challenger.
Od premiery, na początku 2009 r., klienci kupili już łącznie prawie 75 000 egzemplarzy Camaro, a popyt utrzymał się nawet w miesiącach zimowych. AKAPIT} „Zazwyczaj zimą oczekiwany jest spadek sprzedaży samochodów z napędem na tylną oś,” mówi John Fitzpatrick, dyrektor marketingu Chevroleta ds. samochodów sportowych. „A jednak popyt na Camaro nie wykazuje żadnych oznak spowolnienia, szczególnie w rejonie zwanym Sun Belt”.
W Teksasie, Kalifornii oraz na Florydzie skupia się około 25% całkowitej sprzedaży detalicznej Camaro, a sześciu z 10 największych dealerów Camaro w USA ma siedzibę w Teksasie.
Co ważniejsze, Camaro nadal przyciąga nowych klientów do Chevroleta. Z kupujących Camaro, którzy w momencie zakupu oddali stare auto w rozliczeniu, połowa nie miała samochodu pochodzącego ze stajni GM.
„Zaczęliśmy przyciągać właścicieli samochodów tak dobrze notowanych jak Mustang czy 350Z, porzucających je, aby zasiąść za kierownicą Camaro,” mówi Fitzpatrick. „Dla mnie to niezwykłe świadectwo atrakcyjności stylistyki i osiągów Camaro.”
Aby zaspokoić taki popyt na Camaro, linia montażowa w zakładach Oshawa pracowała od czerwca 2009 r. w dodatkowych godzinach w soboty. Zgodnie z wcześniej podawanymi danymi Camaro w swoim segmencie prowadzi w rankingach sprzedaży detalicznej za 2009 rok.
Camaro łączy w sobie zalety płynące z bogatego dziedzictwa i w pełni nowoczesnego, zaawansowanego połączenia doskonałych parametrów, komfortu i technologii. W Europie ten sportowy samochód będzie oferowany w obydwu wersjach nadwozia: coupe i kabriolet.
Stylistyka nowego Camaro stanowi potwierdzenie bogatej przeszłości tego pojazdu, jednocześnie oferując świeży, nowoczesny wygląd samochodu. Proporcje przodu i tyłu pojazdu, pozostają wierne oryginalnej koncepcji. Przód w kształcie litery V, „skrzela” tylnych paneli i szeroka linia boczna stanowią wyróżniające cechy modelu Camaro.
Również wnętrze nowego Camaro charakteryzuje się dbałością o szczegóły oraz zachowaniem równowagi pomiędzy dziedzictwem a nowoczesnością. Przykładowo, para głęboko osadzonych zegarów o okrągłych wskaźnikach w kwadratowych obudowach stanowi ukłon w stronę klasycznych modeli Camaro. Kontrastuje to z oświetleniem wewnętrznym, wykorzystującym zaawansowaną technologię diod LED.
Doskonały silnik V8 o mocy 426 KM i pojemności 6.2 l, generujący moment obrotowy równy 569 Nm, zapewnia nowemu Camaro moc odpowiadającą jego wyglądowi. Silnik ten cechują głowice cylindrów typu High Flow, pozwalające zarówno na uzyskanie odpowiedniego momentu na niskich obrotach, jak i doskonałej mocy końcowej. W wersji wyposażonej w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów silnik generuje 400 KM/556 Nm i wykorzystuje funkcję aktywnego zarządzania paliwem (Active Fuel Management), pozwalającą na jazdę na wyłącznie czterech cylindrach w przypadku niewielkiego obciążenia.
Camaro oferuje szereg funkcji bezpieczeństwa, w tym dwustopniowe przednie poduszki powietrzne, montowane w przednich fotelach boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową, jak również kurtyny powietrzne chroniące pasażerów zajmujących fotele przednie i tylne.