...Inc. lub Coulomb Technologies. W wielu przypadkach pokryte zostaną także koszty domowej instalacji urządzeń. Projekt stał się możliwy dzięki grantowi przewidzianemu w funduszach American Recovery and Reinvestment Act (Program Amerykańskich Reinwestycji i Odnowy) w ramach Inicjatywy Elektryfikacji Transportu wdrażanej przez Departament Energii (DOE) USA.
„Wielu właścicieli podłączy swojego Volta do zwykłego gniazdka elektrycznego o napięciu 120 V i naładuje go w ciągu nocy, żeby rano pojechać nim do pracy, używając jedynie baterii elektrycznej” – powiedział Tony DiSalle, dyrektor ds. produktu i marketingu Chervroleta Volta. „Przewidujemy, że w ramach projektu Departamentu Energii, właściciele Volta, którzy chcieliby zainstalować szybszą stację o napięciu 240 woltów, zaoszczędzą od tysiąca do dwóch tys. USD.”
Projekty amerykańskiego Departamentu Energii mają dwa cele: instalację stacji ładowania na terenach mieszkalnych, w pobliżu miejsc pracy i w miejscach publicznych, aby zachęcić konsumentów do nabywania pojazdów elektrycznych, a także zbadanie sposobów użytkowania samochodów elektrycznych w celu optymalnego przygotowania przyszłej infrastruktury służącej do ich ładowania.
Aby zachęcić klientów do kupowania samochodów elektrycznych, przyznano granty rządowe i inne fundusze przeznaczone na instalację ponad 15 tys. domowych stacji ładowania. Całość projektu przewiduje 4 400 stacji dla właścicieli Volta: 2 600 w ramach projektu EV prowadzonego przez ECOtality i 1 800 w związku z projektem ChargePoint America finansowanym przez Coulomb Technologies.
Aby badać użytkowanie samochodów elektrycznych, w trakcie programów będą zbierane takie dane, jak przeciętny czas ładowania, typowe zużycie energii oraz początek i koniec procesu ładowania. Będą one analizowane przez Departament Energii USA w celu zrozumienia, jak samochody elektryczne są prowadzone, w jaki sposób i jak często są ładowane, a wreszcie – co jest niezbędne do tego, aby zostały one powszechnie przyjęte jako środek codziennego transportu.
„Oprócz oszczędności pieniędzy ten projekt stanowi dla właścicieli Volta szansę udziału w rozwijaniu naszej wspólnej wiedzy o miejscu samochodów elektrycznych na rynku”, powiedział DiSalle.
W chwili zakupu nabywcy Volta dostaną przenośny, 120-woltowy kabel do ładowania i będą mogli zainstalować u siebie stację o napięciu 240 woltów oferowaną przez Chevroleta. Klienci mieszkający w miastach objętych programem będą mogli zainstalować darmową domową stację ładowania o mocy 240 woltów dzięki programom Coulomb i ECOtality, jeżeli zgodzą się na udostępnianie swoich danych dotyczących ładowania. Dodatkowe informacje dla konsumentów dotyczące warunków udziału w programie i procesu rekrutacyjnego będą udostępnione po wprowadzeniu Volta na rynek pod koniec bieżącego roku.
Chevrolet Volt jest pojazdem z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu. W trakcie pierwszych 60 km jazdy Volt jest napędzany jedynie energią elektryczną, nie zużywa paliwa ani nie emituje spalin. Po wykorzystaniu baterii litowo-jonowej silnik/generator napędzany paliwem płynnie przechodzi do rozszerzania zasięgu, co daje możliwość przejechania łącznie do 500 km.