...w wybranych przedstawicielstwach na terenie USA. Samochód można zamawiać za cenę przynajmniej 44 000 dolarów. Po odjęciu podatku cena ta spada do 33,500 dolarów, co powinno zachęcić niektórych amerykańskich podatników do wizyty w salonie. Chevrolet oferuje również sprzedaż leasingową z wpłatą 2500 dolarów i ratami miesięcznym na poziomie 350 dolarów w systemie 3-letnim. Chevrolet zapowiedział, iż firma obejmie ogniwa baterii gwarancją na 8 lat lub 170 000 km.
Podobną informację dotyczącą modelu Leaf ogłosił dziś Nissan. Firma twierdzi, iż to właśnie żywotność baterii jest często powodem, dla którego konsumenci wahają się przy zakupie pojazdu elektrycznego. Sprzedaż Nissana rusza w grudniu, jednak już od jakiegoś czasu można było zarezerwować Leafa poprzez specjalną stronę. Pojazd Japończyków jest nieco tańszy - po odjęciu podatku kosztuje 25,250 dolarów i podobnie, jak w przypadku Volta można dokonać zakupu w leasingu. Rata wynosi 349 dolarów miesięcznie, a pierwsza wpłata 1999 dolarów.
Można pokusić się o stwierdzenie, iż na naszych oczach zaczyna powstawać nowy rozdział w historii motoryzacji. Czas pokaże, czy i w jakiej formie samochody elektryczne upowszechnią się na rynku pojazdów użytkowych.