Wiadomość ogłoszono, gdy amerykański prezydent Barack Obama zwiedzał zakład w Detroit-Hamerstack, gdzie Volt jest teraz produkowany do sprzedaży pod koniec bieżącego roku na wybranych rynkach w USA.
„Chevrolet Volt dostarcza kierowcom najnowocześniejsze technologie, wybitne innowacje i coś, czego nie może zapewnić żaden innych samochód elektryczny spokój i pewność”, powiedział Edward E. Whitacre, Jr., prezes i dyrektor wykonawczy General Motors. „Jesteśmy bardzo dumni z tego, że możemy gościć prezydenta Stanów Zjednoczonych w tej fabryce, w której pracownicy General Motors budują przyszłość amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego.”
Volt jest cały czas napędzany elektrycznie. Przez pierwsze 60 kilometrów pojazd nie wykorzystuje paliwa ani nie emituje spalin, dzięki elektryczności nagromadzonej w 16 kWh akumulatorze litowo-jonowym. Po wykorzystaniu energii z akumulatora litowo-jonowego, silnik/generator napędzany paliwem zaczyna bez zakłócania ciągłości rozszerzać zasięg w sumie do ponad 500 kilometrów.
Fabryka w Detroit-Hamerstack otrzymała od 2008 roku 336 mln USD w ramach nowych inwestycji, aby przygotować produkcję Volta, z czego ponad 700 mln USD GM zainwestowało w osiem zakładów wspierających produkcję Volta.
Należą do nich laboratorium systemów akumulatorowych o powierzchni 3 tys. m2 w Warren, zakład montażu akumulatorów w Brownstown Township, fabryka wspierająca prace nad silnikami i tłoczeniem w Grand Blanc, Bay City oraz trzy zakłady we Flint w stanie Michgan, USA.
Oprócz miejsc pracy utworzonych bezpośrednio przez GM, Volt wspomaga rozwój zatrudnienia w dziedzinie dostaw i inwestycji. Na początku tego miesiąca dostawca ogniw akumulatorowych LG Chem/Compact Power Inc. rozpoczął budowę fabryki w Holland, Michigan, o wartości 300 mln USD i powierzchni 60 tys. m2 w celu wspierania produkcji Volta, tworząc 400 nowych miejsc pracy. Ponadto Volt pomógł w zapoczątkowaniu mody na samochody elektryczne. Od jego premiery w styczniu 2007 roku, inni producenci aut ogłosili powstanie 30 samochodów typu plug-in lub elektrycznych.