... światowy debiut pierwszego modelu produkcyjnego. To jedna z czterech światowych premier Chevroleta planowanych podczas tegorocznego salonu.
Chevrolet Orlando bazuje na koncepcyjnym pojeździe pokazowym zaprezentowanym również po raz pierwszy w Paryżu w 2008 r. Jak twierdzi producent ma być prawdziwym samochodem rodzinnym odpowiadającym potrzebom w obecnych czasach i łączącym praktyczność 7-osobowego pojazdu z elastycznym wnętrzem o zwracającym uwagę, stylowym wyglądzie crossovera.
Nowy, wielofunkcyjny samochód kompaktowy Chevroleta nie ma nic wspólnego ze spokojną stylistyką popularną w tym segmencie. Nisko poprowadzona linia dachu i sylwetka inspirowana samochodami typu crossover nadaje mu odważniejszego wyglądu, zachowując jednak charakterystyczne rysy Chevroleta, do których należy przedzielona osłona chłodnicy i logo w kształcie muszki.
Łagodną krzywizną dachu Orlando uzupełniają muskularne, wydatne łuki nadkoli kryjące 16-, 17- lub 18-calowe koła.
Nowy, wielofunkcyjny Orlando ma odegrać kluczową rolę w ekspansywnej kampanii produktowej Chevroleta na europejskich rynkach zbytu, jak wyjaśnia Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. „Nowy wielofunkcyjny Orlando to początek ambitnego programu wprowadzenia siedmiu nowych produktów w czasie najbliższych 15 miesięcy.”
„Jesteśmy pewni, że Orlando dostarczy w segmencie pojazdów wielofunkcyjnych nie tylko znakomitą wartość w atrakcyjnej cenie, lecz także odrobinę czegoś nowego – funkcjonalności z charakterem – oraz szansy na dalsze zwiększenie sprzedaży w Europie. Myślę, że pozyska też dla marki Chevrolet nowych klientów.”
Wnętrze Orlando nie ustępuje wyglądem nadwoziu - zastosowano w nim najnowsze osiągnięcia technologiczne Chevroleta, takie jak nawiązujący do modelu Corvette podwójny kokpit oraz niebieskie podświetlenia głównej konsoli. Fotele ustawiono w trzech rzędach, każdy nieco wyżej od poprzedniego. Dzięki temu pasażerowie zasiadający w Orlando będą mieli lepszą widoczność niezależnie od tego, który fotel we wnętrzu zajmą.
Dzięki wielu opcjom konfiguracji siedzeń, Orlando można szybko przekształcić w jeden z najbardziej pojemnych vanów w klasie pod względem przewożenia ładunków. Projektanci zadbali również o rozmieszczenie w całym pojeździe wielu pojemników o różnych kształtach i wymiarach. Znajdziemy je przy w konsoli głównej, na drzwiach z przodu i z tyłu, w tyle przedziału bagażowego, a nawet na dachu.
Jednym z ciekawszych pomysłów było ukrycie pojemnika za przednią deską rozdzielczą systemu audio. Zarówno pasażer, jak i kierowca mają do niego łatwy dostęp. Można w nim przechowywać drobne przedmioty, takie jak odtwarzacz mp3, okulary przeciwsłoneczne czy portfel. Umieszczono tam również port USB, dzięki czemu można podczas podróży ładować odtwarzacz mp3 lub iPoda.
Orlando bazuje na modelu Cruze w wersji sedan. W ofercie silnikowej znajdują się trzy ekonomiczne jednostki Chevroleta: 1.8-litrowy silnik benzynowy o mocy 141 KM lub jeden z dwóch silników diesela – najnowsze wersje 2.0-litrowego silnika Chevroleta o mocy 131 KM (moc niska) lub 163 KM (moc wysoka).
Orlando będzie sprzedawany w trzech wersjach wyposażeniowych, z których każda w standardzie obejmuje m.in.: system stabilizacji toru jazdy, sześć poduszek powietrznych i elektryczne lusterka.
Produkcja Chevroleta Orlando ruszy w pełni w październiku, a samochód pojawi się w sprzedaży w Europie na początku 2011 r.