Pokazowa wersja Aveo RS została wystawiona w tym roku najpierw w Detroit a następnie w Genewie, w październiku w stolicy Francji będziemy mogli się przekonać, jak wiele produkcyjna wersja zaczerpnęła z RS. Nowe Aveo będzie skierowane do młodszej części europejskich klientów Chevroleta – do oferty amerykańskiego producenta ma ich przyciągnąć sportowy wygląd pojazdu, nawiązujący do stylu hot-hatch.
Producent twierdzi, że atutami w wyglądzie Aveo będą charakterystyczne elementy stylistyki nadwozia, takie jak: agresywny przód z wyeksponowanymi bliźniaczymi światłami przednimi i podwójną kratką atrapy chłodnicy, zwężające się ku tyłowi boczne linie okien, podkreślające sylwetkę i ukryte klamki tylnych drzwi zintegrowane w słupku C.
By wnętrze stało się nieco bardziej przestronne, a przestrzeń ładunkowa pozwalała na załadownie większej ilości bagaży Aveo został przedłużony i poszerzony w porównaniu z aktualnym modelem.
We wnętrzu kabiny zastosowano szereg ciekawych zabiegów stylistycznych, np. tablica wskaźników została zainspirowana wyposażeniem motocykli, a umieszczony na niej obrotomierz połączono z cyfrowym prędkościomierzem. Konsolę środkową podświetlono błękitnymi diodami. Deska rozdzielcza ma panoramiczny układ.
Projektantom udało się osiągnąć jedną z najwyższych w segmencie małych aut sztywność skrętną, dzięki zastosowaniu struktury ścisłego scalenia ramy z nadwoziem (BFI). Podwozie Aveo przystosowano do wymagań klientów ze Starego Kontynentu, próbując wypracować kompromis między wygodną jazdą, a łatwym prowadzeniem. Do wyposażenia standardowego nowego Chevroleta należy EPS i system stabilizacji toru jazdy ESC.
Aveo napędzać będą 4-cylindrowe, benzynowe jednostki napędowe oraz diesle, w których zastosowano takie technologie, jak system sterowania fazami rozrządu (VVT), system dwóch zsynchronizowanych zmiennych faz rozrządu (DCVCP) i system wtrysku paliwa common rail (w dieslach).
Klienci będą mogli wybierać spośród dwóch wersji 1,2-litrowych silników benzynowych o mocy 70 i 86 KM, 1,4-litrowego silnika o mocy 100 KM lub 1,6 –litrowej jednostki o mocy 115 KM. Po raz pierwszy również Aveo będzie dostępne z 1,3-litrowym dieslem w dwóch wariantach – 75 lub 95 KM wyposażonym w system Start/Stop}
W zależności od wersji jednostki napędowej będzie można zamówić Aveo z ręcznymi przekładniami 5- lub 6-biegowymi, a w przypadku Aveo 1.4 i 1.6 opcjonalnie wybrać pierwszą, 6-biegową skrzynię automatyczną zastosowaną przez Chevroleta w małym samochodzie.
Aveo trafi do salonów sprzedaży latem przyszłego roku i wtedy zadebiutować ma również nowy wariant nadwoziowy tego modelu: czterodrzwiowy sedan.