Nowa wersja SUVa ma przeprojektowany przód, co w zamyśle Chevroleta miało dodać mu sportowego wyglądu. Maska silnika nabrała ostrzejszych form, osłonę chłodnicy poszerzono i przedzielono, mocno eksponując logo Chevroleta na środku.
Mocnego wyglądu dopełniają reflektory o kształcie graniastosłupa, kierunkowskazy zintegrowane w lusterkach zewnętrznych, działające w technologii LED i mocniej zaakcentowane nadkola. Boczne wloty powietrza także zyskały bardziej wyraziście zarysowany kształt. Tył i środkowa część Captivy zachowały swój dotychczasowy wygląd z lekko wznoszącą się linią boczną.
W ofercie silnikowej znalazły się cztery nowe jednostki – dwie benzynowe o pojemności 2,4 i 3 litry i mocy 171 i 258 KM oraz dwa turbo-diesle common-rail o pojemności 2,2 litra i mocy odpowiednio 163 i 184 KM . Moc jest przekazywana na koła za pośrednictwem nowej przekładni manualnej lub automatycznej skrzyni 6-biegowej. Captiva nie ma stałego napędu na wszystkie koła, w wersji AWD włącza się on czasowo, gdy jest to potrzebne. Klienci mogą także zamówić wersję napędzaną wyłącznie na przednią oś.
Przestrajając podwozie Captivy inżynierowie skupiali się na takich zagadnieniach, jak zwiększenie dynamiki jazdy, bardziej płynne wchodzenie w zakręty, udoskonalenie charakterystyki wychylenia i zwiększenie poczucia komfortu podczas jazdy.
O bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy dbają takie systemy, jak: ESC (układ elektronicznej stabilizacji toru jazdy), TCS (system kontroli trakcji), BAS (system wspomagania nagłego hamowania oraz zestaw poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe). Nowa Captivę wyposażono także w układ kontrolujący ruszanie samochodu pod górę na pochyłości terenu (Hill Start Assist), dzięki czemu nie stoczy się on po zwolnieniu hamulca ręcznego.
We wnętrzu znajdziemy trzy rzędy foteli w ustawieniu teatralnym mogące pomieścić od pięciu do siedmiu osób, w zależności od wariantu pojazdu. Fotele obito nowymi tkaninami, zastosowano oświetlenie konturowe w odcieniu jasnoniebieskim i „panoramiczny” design listwy przedniej, który przechodząc w stronę drzwi od strony kierowcy i pasażera z przodu tworzy wrażenie podwójnego kokpitu.
Pojazd porusza się na kołach o wymiarach od 17 do 19 cali.
Nowa Captiva ma pojawić się w europejskich salonach sprzedaży wiosną przyszłego roku, a w Paryżu oprócz niej zadebiutują takie modele Chavroleta, jak: Orlando, Aveo i Cruze.