Podobnie jak dwa lata temu model Aveo zapowiadał powstanie GM Daewoo Auto & Technology Co. (GM DAT) w Południowej Korei, tak obecnie model koncepcyjny Chevrolet S3X obwieszcza nową erę Chevroleta w Europie, w której pojawią się nowe produkty, projektowane, opracowywane i produkowane w Korei. Wyposażony w przyjazny dla środowiska, hybrydowy napęd model S3X, to zapowiedź nowych dróg rozwoju przyszłych układów napędowych.
Hybrydowy układ napędowy w samochodzie koncepcyjnym S3X to system BAS, działający w oparciu o rozrusznik, wyposażony w pas alternatora. System ten opracowany został przez GM i zaadaptowany przez inżynierów GM Daewoo tak, by uzyskać mniejsze zużycie paliwa w trybie jazdy "stop-and-go", poprzez wyłączanie silnika na biegu jałowym i wczesne odcinanie dopływu paliwa podczas zwalniania.
W tym stosunkowo prostym i niedrogim systemie konwencjonalny alternator zastąpiony jest połączeniem alternatora i rozrusznika, natomiast układ dodatkowo wyposażono w akumulator NiMH o napięciu 42V, wspomagający istniejący układ o napięciu 12V.
Regeneracyjne hamowanie i zoptymalizowane ładowanie przekładają się na dalszą oszczędność paliwa, przy czym funkcjonalność wszystkich systemów związanych z komfortem podróżowania pozostaje utrzymana również w okresach czasowego wyłączania silnika. W porównaniu z konwencjonalnymi układami napędowymi, "pośredni" układ hybrydowy umożliwi obniżenie zużycia paliwa nawet o 12 procent. GM wprowadzi system hybrydowy BAS do masowej produkcji samochodów segmentu SUV (sportowo-rekreacyjnych) i osobowych w ciągu trzech następnych lat.
W momencie rozpoczęcia produkcji w 2006 roku model S3X będzie pierwszym Chevroletem w Europie napędzanym silnikiem wysokoprężnym. Będzie to także pierwszy pojazd w asortymencie firmy, opracowany w całości przez GM DAT.
S3X to także zwiastun stylistyki przyszłych modeli Chevroleta. Przyciągający uwagę pojazd z segmentu SUV (długość/szerokość/wysokość: 4639/1848/-1722 mm) charakteryzuje się bardzo mocno zaznaczonymi nadkolami z 20-calowymi kołami, atrakcyjnymi metalowymi wstawkami w przednim i tylnym zderzaku, poziomymi wlotami powietrza w bocznej części przedniego zderzaka i przypominającymi diament reflektorami, odbijającymi światło poprzez cylindryczne pryzmaty. Zamknięty lub otwarty, duży, osłonięty roletą szklany dach tworzy jasną i pełną światła atmosferę wnętrza S3X. Oprócz tego samochód koncepcyjny Chevroleta jest bardzo praktyczny - tylna szyba może być otwierana niezależnie, co zapewnia dostęp do przestrzeni bagażowej bez konieczności otwierania tylnej klapy.
Pomimo kompaktowych wymiarów, pojazd studyjny S3X oferuje przestrzeń na trzy rzędy foteli - czyli dla siedmiu pasażerów - dzięki długiemu rozstawowi osi, wynoszącemu niemal 2,7 m. We wnętrzu dominuje niespotykane połączenie prawdziwego drewna i metalu. System audio-informacyjny Chevroleta S3X obejmuje, działający w oparciu o DVD, system nawigacji połączony z monitorem o przekątnej ekranu 18 cm.