Trasa, zwana Volt Unplugged Tour, daje konsumentom możliwość odbycia jazdy testowej modelem Volt, pozwoli im poznać ludzi odpowiedzialnych za powstanie tego modelu – inżynierów, konstruktorów oraz innych pracowników firmy – i umożliwi wzięcie udziału w zajęciach, jakie będą się odbywać w miejscu każdego postoju.
Trasa Volt Unplugged Tour pozwoli ludziom usiąść za kierownicą modelu Volt i przekonać się na własne oczy, co sprawia, że pojazd ten jest tak wyjątkowy, powiedział Tony DiSalle, menedżer ds. produktu i marketingu modelu Chevrolet Volt. Zademonstruje ona unikalne możliwości modelu Volt, jedynego pojazdu elektrycznego mogącego pokonywać tak duże odległości w rozmaitych warunkach drogowych i pogodowych bez konieczności zatrzymywania się w celu doładowania akumulatorów.
Trasa przypomina zrealizowaną w lipcu trasę „Freedom Drive”, w ramach której model Volt przez trzy dni pokonał 1 776 mil z Austin w Teksasie do Nowego Jorku, demonstrując swoje możliwości. Przystanki na trasie Volt Unplugged Tour to m.in. Seattle, San Francisco, Los Angeles, Miami, Orlando, New Jork, Chicago.
Podczas imprezy przedstawiciele firmy Chevrolet będą zwracać się do liderów społeczności lokalnych, szkół i konsumentów, przekazując im wiedzę o właściwościach jedynego w swoim rodzaju modelu Volt i omawiając postępy w tworzeniu krajowej infrastruktury elektrycznej w USA. Będzie też mnóstwo okazji, aby usiąść w środku i odbyć jazdę jednym z sześciu egzemplarzy modelu Volt.
Fani mogą podążać trasą podróży modelu Volt i zarejestrować się na jazdy próbne w zakładce „Unplugged” na stronie internetowej ChevroletVoltAge.com, oficjalnej sieci społecznościowej modelu lub na stronie Chevrolet Volt Facebook. Uczestnicy programu będą dzielić się informacjami, korzystając z wielu platform on-line modelu Volt, w tym z konta @ChevyVolt Twitter, strony Chevrolet Posterous i konta Chevrolet Volt Foursquare. Platformy te będą prezentować zdjęcia, filmy i teksty z trasy, aby konsumenci mogli być na bieżąco z wiadomościami z trasy.
Na całkowicie załadowanym akumulatorze i z pełnym zbiornikiem paliwa model Volt pokonuje setki mil. Ponieważ wykorzystuje on benzynę do produkcji energii elektrycznej w trybie rozszerzonego zasięgu, możliwe jest pokonywanie długich tras. Model Volt napędzany jest wyłącznie energią elektryczną magazynowaną w litowo-jonowym akumulatorze o pojemności 16 kWh, co zapewnia mu typowy zasięg 25-50 mil w zależności od terenu, techniki jazdy, temperatury i wieku akumulatora. Gdy stan akumulatora jest niski, niezauważalnie włącza się prądnica silnikowa, wydłużająca zasięg pojazdu.
Produkcja Chevroleta Volt rozpocznie się w zakładzie GM w Detroit-Hamtramck jesienią, a pojazd najpierw pojawi się w Kalifornii, Teksasie, Nowym Jorku, New Jersey, Connecticut, Michigan i Waszyngtonie D.C. Jego ilość będzie ograniczona. W całych Stanach Zjednoczonych model Volt będzie dostępny w ciągu 12-18 miesięcy od rozpoczęcia produkcji.
Sugerowana przez producenta cena detaliczna modelu Volt to 41 000 USD (33 500 USD netto bez federalnej ulgi podatkowej, która wynosi od 0 do 7 500 USD), w tym opłata za transport do miejsca odbioru w kwocie 720 USD. Firma GM spodziewa się, że będzie mogła również zaproponować leasing z miesięczną ratą w kwocie 350 USD ze zniżką 2 500 USD w chwili podpisania umowy leasingu, co obejmuje kaucję obliczoną na podstawie aktualnie obowiązujących warunków, która może ulec zmianie w zależności od czasu dostawy. Ulga podatkowa w kwocie 7 500 USD zawarta jest w obniżonej wysokości raty leasingowej i przechodzi na leasingodawcę. Okres leasingu wynosi 36 miesięcy, przebieg roczny 12 000 mil.