– począwszy od dzikiej przyrody i mitycznych stworzeń, a skończywszy na kalifornijskiej kulturze surfingowej lat 50. ubiegłego wieku – Chevrolet Art Spark rozwija „odlotowe” cechy wyglądu nowego, miejskiego Chevroleta.
Odrobina mody: ostateczny element wyglądu
Nawiązując do charakterystycznego stylu mody berlińskiej, Mischa Woeste ze Smeilinener stworzyła wielobarwnego, wręcz barokowo przyozdobionego tak na zewnątrz, jak i wewnątrz Sparka. Na zewnątrz Woeste wykorzystała elementy swojej wiosenno-letniej kolekcji na rok 2010 i postawiła na naturalność – ozdabiając nadwozie flamingami, smokami, rybami i motylami. Na dachu widoczne są afrykańskie motywy plemienne i pnące się, wielobarwne motywy liściaste.
Wnętrze zaskakuje, wywołując dosłowne wrażenie otulenia barwami i fakturami. Kryje ono w sobie pomarańczową, dżinsową „kurtkę”, w której umieszczono otwory na głowy wszystkich pięciu pasażerów, a także na kierownicę. Każdy otwór przyozdobiony został ręcznie wyszywanymi elementami, tkaninami i nadrukami z kolekcji Woeste – co oznacza, że każdy, kto wsiądzie do pojazdu, nosić będzie odzież marki Smeilinener.
Spark DJ: największy na świecie odtwarzacz na kółkach
Chevrolet Spark DJ to samochód „wywrócony do góry nogami”, w którym koła służą za talerze gramofonu – tworząc tym samym największy na świecie odtwarzacz na kółkach i najbardziej mobilną z mobilnych dyskotekę. Opracowany przez zespół brytyjskich konstruktorów samochód w ciągu niecałych 20 minut przekształcić można z gotowego do jazdy na gotowy do imprezy. Po przekształceniu pojazdu w ogromny pulpit DJ’a – o długości 3,6 metra i wysokości 1,6 metra – jego silnik napędza dwa winylowe talerze, konsolę CD i mikser. Chevrolet Spark DJ zdążył już wystąpić na głównej scenie wraz z zespołem The Mystery Jets, na licznych koncertach organizowanych w całej Wielkiej Brytanii.
Spark pojazdem prowadzącym na WTCC: Zwycięzca konkursu Young Creative Chevrolet elektryzuje wyścig
Od konkursowego zgłoszenia po pełną realizację, zadziwiający Spark WTCC miał swoją premierę podczas tegorocznego wyścigu WTCC w Brands Hatch w Wielkiej Brytanii. Projektant pojazdu, Jose Rocha, zwyciężył w tegorocznej edycji konkursu Young Creative Chevrolet w kategorii sztuk wizualnych. 30-letni student sztuki użytkowej z Portugalii miał za zadanie przeprojektowanie wnętrza Chevroleta Sparka i podkreślenie jego „odlotowego”, miejskiego ducha. Sądząc po reakcjach tłumu, projekt Rochy zatytułowany „Let the Sparks come out” spełnił swoje zadanie.
Spark Woody Wagon: hołd dla kalifornijskiego surfingu
Spark Woody Wagon stworzono z myślą o uczczeniu amerykańskiego dziedzictwa marki Chevrolet i wieloletnich jej związków z młodzieżą i kulturą pop. Spark Woody Wagon nawiązuje do narodzin ruchu surfingowego w Stanach Zjednoczonych pod koniec lat 50. i na początku lat 60. ubiegłego wieku, kiedy to surferzy kupowali „Woody Wagons” – duże samochody kombi bazujące na mainstreamowych modelach, których karoseria wykonana była jednak z drewna. Tanie, a przy tym wystarczająco przestrzenne, by pomieścić deski surfingowe i inny sprzęt, „Woodies” weszły do kanonu amerykańskiej kultury pop, nieśmiertelnej dzięki zespołowi Beach Boys, czy też duetowi Jan i Dean. Nawet po zaprzestaniu produkcji drewnianych karoserii wiele marek – w tym Chevrolet – nadal wykorzystywało pokryte winylowym laminatem Di-Noc drewnopodobne panele, nie pozwalając duchowi Woody’ego na odejście w zapomnienie. Spark Woody Wagon stanowi radosny ukłon w stronę przeszłości, ale i śmiałe przypomnienie o tym, iż naturalne dla Sparka środowisko miejskie dalekie jest od kalifornijskich fal.
Więcej informacji i zdjęcia Chevroleta Spark Woody Wagon można znaleźć na naszym fotoblogu.