Dzisiaj rozpoczyna się 26. Warszawski Festiwal Filmowy, którego partnerem motoryzacyjnym jest firma Chevrolet Poland. Do obsługi Festiwalu została udostępniona flota złożona z ośmiu Chevroletów Captiva. Te atrakcyjne, duże 7-osobowe SUVy będą służyły przede wszystkim do przewozu gości Festiwalu.
„Udziałem w tym jednym z najważniejszych wydarzeń filmowych w Polsce, chcieliśmy nawiązać do długoletniej tradycji związku marki Chevrolet z kinem, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Chevrolet często pojawia się w filmie, a samochody tej marki, czasami odgrywają równie ważne role, jak sami aktorzy.” – mówi Andrzej Żelazny, dyrektor generalny Chevrolet Poland.
Z okazji 26. Warszawskiego Festiwalu Filmowego, Chevrolet przygotował specjalny egzemplarz Captivy, który został przyozdobiony w reżyserski klaps, umieszczony po bokach na tylnych drzwiach samochodu oraz motyw taśmy filmowej, przechodzący przez całą jego długość od tylnej klapy bagażnika aż po przednią maskę. Złota kolorystyka łączy te symbole filmu z logo Chevroleta, a wszystko to na perłowej karoserii. Fani kina nie będą mieli wątpliwości, że samochód podkreśla długotrwałe związki marki z kinem.
Film i kino, tak jak marka Chevrolet kojarzy się przede wszystkim z Ameryką. Pozycja, jaką zajmował Chevrolet od początku swojego istnienia w społeczeństwie amerykańskim, jest odzwierciedlona także w kinematografii tego kraju. Samochody Chevroleta pojawiały się i nadal występują w bardzo wielu produkcjach filmowych, będąc jednocześnie symbolem amerykańskiego stylu życia. Modele Chevroleta grały również główne role. Przykładem może być chociażby legendarny Camaro, piątej generacji, który w filmie Transformers z 2009 roku wcielił się w rolę Autobota Bumblebee.
Chevrolety były często używane również przez twórców polskich filmów, a związki marki z filmem sięgają końca lat 30. Wówczas Chevrolety zaczęły się pojawiać w tle licznych melodramatów i komedii. Po wojnie Chevrolety znowu powróciły na plan, a ich udział w produkcjach filmowych stał się jeszcze bardziej znaczący. Lista filmów, w których pojawiał się Chevrolet jest imponująca. Warto wymienić przynajmniej kilka z nich. W kultowym filmie „Sami Swoi” rodzina Pawlaków jedzie po swojego krewnego taksówką marki Chevrolet. Na każdym niemal kroku widać Chevrolety w filmie „Gangsterzy i filantropii”, w którym wiele scen rozgrywa się na ulicach Warszawy. Chevroleta widać również w filmie „Przygoda z piosenką”, w której pierwszoplanową gwiazdą była Pola Raksa. Legendarny i rzadko spotykany w polskim filmie Chevrolet Camaro pojawia się w komedii „Nie lubię poniedziałku”, a Chevrolet Captiva, praktyczny SUV obecnie oferowany na rynku, „zagrał” w komedii „Ostatnia Akcja” z Janem Machulskim w głównej roli.