Zanosiło się na to od dłuższego czasu– powiedział Ron Cogan, redaktor i wydawca amerykańskiego magazynu Green Car Journal oraz wydawca portalu GreenCar.com. Pojazdy elektryczne próbnie wprowadzane na rynek w latach 90. ubiegłego wieku stanowiły jedynie namiastkę bez solidnych podstaw biznesowych. Jakaż różnica nastąpiła w ciągu dekady.
Volt zasilany jest wyłącznie energią elektryczną przez pierwsze 40 do 80 km przy pojedynczym ładowaniu akumulatora, zanim benzynowy silnik/generator o pojemności 1,4 litra zostanie płynnie włączony, aby wytworzyć energię elektryczną napędzającą pojazd przez dalsze 500 km na pełnym zbiorniku paliwa. Rozszerzony zasięg Volta eliminuje obawy pojawiające się w przypadku pojazdów elektrycznych zasilanych wyłącznie energią z akumulatora.
Nagroda Najbardziej Ekologicznego Samochodu Roku® potwierdza złożoną przez zespół Chevroleta obietnicę dostarczenia praktycznego pojazdu z napędem elektrycznym– powiedział Joel Ewanick, wiceprezes General Motors ds. marketingu w USA, który przejechał Voltem odległość 3853 km dzielącą Detroit od Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Los Angeles, gdzie w czwartek odebrał nagrodę. Zastosowana w Volcie transformacyjna technologia wprowadzi naszą branżę w nową erę elektryfikacji pojazdów.
Wśród pozostałych finalistów walczących o nagrody dla pojazdów elektrycznych znalazły się: Ford Fiesta, Hyundai Sonata Hybrid, Lincoln MKZ Hybrid oraz Nissan LEAF. Jury konkursu na Najbardziej Ekologiczny Samochód Roku® składało się z sześciu ekspertów ds. ochrony środowiska oraz branży motoryzacyjnej, a także redaktorów magazynu Green Car Journal.
Poprzednio nagrodę Najbardziej Ekologicznego Samochodu zdobył model Chevrolet Tahoe 2-Mode Hybryd.