Według Mike’a Arcamone, prezesa i dyrektora generalnego GM Korea: Mi-ray to przyszłość Korei. W czasie, kiedy GM promuje markę Chevrolet w całej Korei, koncepcyjny Mi-ray ma służyć zbadaniu potencjalnych możliwości rozwoju. Mi-ray oznacza ścisłe zespolenie kierowcy z jego autem oraz stylistykę proponowaną dla przyszłościowych samochodów sportowych.
Model Mi-ray powstał w GM Advanced Design Studio w Seulu. Na swoje setne urodziny Chevrolet przedstawia auto o nowoczesnej konstrukcji, wyposażone w super nowoczesną hybrydową jednostkę napędową. Samochód doskonale łączy charakterystyczne cechy stylu marki Chevrolet z futurystycznymi nowinkami w zakresie designu.
Klasyczne nadwozie
Mi-ray to swego rodzaju hołd dla osiągnięć marki Chevrolet w zakresie konstruowania sportowych aut. Jest niewielki i otwarty jak Monza SS z 1963 roku, lekki i przemyślany jak Corvair Super Spyder model 1962. Jego agresywna, aerodynamiczna sylwetka nasuwa na myśl nowoczesne myśliwce odrzutowe.
Nadwozie jest wykonane z włókien węglowych oraz CFRP (tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym). Bok rozdziela charakterystyczna, wznosząca się ku tyłowi linia ze światłami „ambientowymi”, akcentującymi wyrzeźbioną sylwetkę. Zapożyczone z Monzy Le Mans, otwierające się do góry i do tyłu drzwi, zapewniają niezwykle wygodny dostęp do wnętrza.
Agresywny przód pozwala na nowo interpretować oblicze Chevroleta. Dwudzielna krata wlotu powietrza jest obramowana diodowymi reflektorami oraz światłami dziennymi nowej konstrukcji. Zarówno przedni, jak i tylny zderzak przywołują na myśl dawne Chevrolety Corvette i uosabiają sportowego ducha nowego koncepcyjnego auta. Umieszczone z tyłu spojlery z włókien węglowych, podczas jazdy dociskają nadwozie do jezdni i ułatwiają opływ powietrza.
Mi-ray porusza się na 20-calowych kołach z przodu i 21-calowych z tyłu, z obręczami wykonanymi z kompozytów aluminiowo-węglowych.
Sportowe wnętrze
Rozwiązanie wnętrza Mi-ray to nawiązanie do bogatych doświadczeń konstrukcyjnych w dziedzinie wyścigowych aut marki Chevrolet. Podobnie jak sylwetka zewnętrzna, wnętrze wygląda jak zainspirowane konstrukcjami myśliwców odrzutowych. Znajdziemy tutaj mieszankę elementów ze szczotkowanego aluminium, naturalnej skóry, białej tkaniny i powierzchni przypominającej ciekły metal.
Wnętrze jest chronione przez skorupę z włókien węglowych, która zapewnia wytrzymałą, ale lekką konstrukcję. Opływowa, ale w miarę sztywna, dwumiejscowa kabina otacza kierowcę i pasażera. Chociaż jej konstrukcję opracowano pod kątem kierowcy, czerpiąc inspiracje z kultowych sportowych chevroletów, to jednak również pasażera nie pozbawiono przyjemności z jazdy.
Asymetryczne fotele dają kierowcy poczucie całkowitego zespolenia się z autem. Oparcia i zagłówki są ze sobą połączone wewnętrzną skorupą z włókien węglowych i osadzone na pojedynczej szynie aluminiowej. Dopasowana do kształtu nadwozia strefa zagłówków jest płynnie zintegrowana z owiewką powietrza.
Umieszczony centralnie przycisk, służący do uruchamiania pojazdu również był inspirowany rozwiązaniami z odrzutowych myśliwców. Po jego naciśnięciu chowany zespół przyrządów, zamontowany na kolumnie, podnosi się jak osłona kabiny odrzutowca i na białej powierzchni pokazuje się napis "Interactive Projection" (projekcja interaktywna).
Tradycyjne boczne lusterka zastąpiono elektrycznie chowanymi tylnymi kamerami. Podczas jazdy po mieście umieszczona z przodu kamera, współpracująca z systemem GPS, podaje na ekranie informacje w czasie rzeczywistym.
Ekonomiczny układ napędowy o wysokich osiągach
W Mi-ray zastosowano „pół-elektryczny” napęd koncepcyjny, umieszczony za fotelem kierowcy i pod nim, zapewniający maksymalne osiągi i ekonomiczne zużycie paliwa.
Wiele z komponentów układu napędowego Mi-ray to logiczne rozwinięcie aktualnych technologii GM” – powiedział Uwe Grebe, dyrektor wykonawczy GM Powertrain Advanced Engineering. „Koncepcja ta oznacza elastyczność w doborze konfiguracji, zmiany skali i aktualizacji pod kątem przyszłych nowinek technologicznych.
Mi-ray napędzają dwa zamontowane z przodu 15-kilowatowe silniki elektryczne, zapewniające wysokie przyspieszenia i zerową emisję spalin podczas jazdy miejskiej. Silniki są zasilane przez litowo-jonowy akumulator 1,6 kWh, w którym gromadzona jest także energia odzyskiwana podczas hamowania. Napęd może być przekazywany na przednią lub tylną oś.
Przy sportowym trybie jazdy Mi-ray korzysta dodatkowo z 1,5-litrowego, 4-cylindrowego silnika turbo, współpracującego z silnikami elektrycznymi, z precyzyjnym sterowaniem momentu obrotowego podawanego na lewe lub prawe koło. Ten wysokozaawansowany silnik napędza tylne koła, a jego konstrukcja jest wyrazem płynnej integracji z technologią napędów elektrycznych, wyznaczającej nowy standard dla segmentu kompaktowych roadsterów.
Dzięki zastosowaniu dwusprzęgłowej przekładni eliminującej przetwornik momentu, jednostka napędowa odznacza się niewielkimi rozmiarami. Przełożenia dobrano w taki sposób, aby uzyskać jak najwyższą prędkość w trybie sportowym. Z przekładnią współpracuje system start-stop.
Rozwiązanie w zakresie układu napędowego doskonale wpisuje się w całą resztę auta, zapewniając wysokie osiągi przy niewielkich gabarytach” – powiedział Arcamone. „Dzięki połączeniu technologii układów napędowych GM z wizjonerską konstrukcją, Mi-ray stanowi punkt odniesienia dla przyszłości marki Chevrolet na całym świecie. Jest to auto dla ludzi młodych, kochających szybką jazdę i rozrywkę.