Bezpieczeństwo jest kluczowym czynnikiem, jaki wszyscy klienci biorą pod uwagę podczas zakupu samochodu, bez względu na to, jak samochód ten jest zasilany – benzyną czy, jak ma to miejsce w przypadku Volta, elektrycznie. – powiedział Doug Parks, odpowiedzialny za model Volt.
Volt otrzymał również od amerykańskiego Instytutu Ubezpieczeniowego Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) tytuł 2011 Top Safety Pick.
Pakiet opcji bezpieczeństwa w Chevrolecie Volt obejmuje:
- system elektronicznej kontroli toru jazdy GM StabiliTrak
- przednie, boczne poduszki powietrzne, poduszki ochraniające kolana i montowane w dachu kurtyny chroniące pasażerów w przypadku bocznego uderzenia i dachowania
- opcjonalny system kamer wstecznych z wyświetlaczem zintegrowanym z ekranem systemu nawigacji
- pięcioletnią subskrypcję „Directions and Connections Plan” w ramach systemu OnStar, który obejmuje funkcję automatycznego powiadamiania o wypadku, funkcję redukcji mocy silnika w razie kradzieży samochodu oraz nawigację (dostępny tylko w Ameryce Północnej).
Poczynając od modeli z 2011 r., NHTSA wprowadziła bardziej rygorystyczne testy i zaostrzyła wymogi w realizowanym przez siebie pięciogwiazdkowym programie oceny bezpieczeństwa samochodów, który dostarcza bardziej wszechstronne informacje na temat technologii związanych z bezpieczeństwem i zapobieganiem zderzeniom.
Całkowity zasięg Volta wynosi ponad 600 km. Pierwsze 60 km Volt może pokonać nie zużywając benzyny i nie emitując zanieczyszczeń, w pełni wykorzystując energię zgromadzoną w litowo-jonowym akumulatorze o pojemności 16 kWh. Po wyczerpaniu się akumulatora, automatycznie uruchamia się benzynowy silnik-generator, który przedłuża zasięg o dodatkowe 550 kilometrów przy pełnym baku.
Europejscy klienci będą mogli zapoznać się z Voltem w wybranych salonach dealerskich Chevroleta jeszcze w 2011 roku.