...rozpowszechnić tę markę na bardzo konkurencyjnym rynku małych samochodów. Samochód ten będzie dostępny w dwóch wersjach: pięciodrzwiowy hatchback oraz sedan. Obie wersje zapewniają przyjemność jazdy i łatwość prowadzenia oraz sportowy i elegancki design, a także przestronność wnętrza i oszczędność paliwa.
Nowe Aveo nadaje się zarówno do codziennej jazdy do pracy, jak i na weekendowe wypady za miasto, stanowiąc idealny wybór dla ludzi młodych i młodych duchem. Ponadto uzupełnia on gamę nowych modeli Chevroleta, które wejdą na rynek do końca 2011 roku. Jest to rok, w którym przypada stulecie istnienia firmy Chevrolet.
Jest to naprawdę bardzo ekscytujący czas dla Chevroleta: wprowadzamy na rynek nie tylko nowości w klasie minivanów i kompaktów, Aveo to całkowicie nowe auto gotowe konkurować z czołówką segmentu małych samochodów. A segment ten jest przecież największym w Europie. – powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe.
Najnowszy model Aveo to całkowicie nowy samochód o zmienionej stylistyce nadwozia i wnętrza, z opracowanym na nowo podwoziem i konstrukcją nadwozia. Jest on dostępny z rozszerzoną gamą oszczędnych i ekologicznych silników.
Aveo zostało opracowane z myślą o bardziej dynamicznej i dającej więcej radości codziennej jeździe samochodem, przy jednoczesnym zapewnieniu praktycznych rozwiązań w atrakcyjnej cenie. W celu osiągnięcia łatwości prowadzenia, inżynierowie opracowali całkowicie nowe podwozie do Aveo, które stanowi najsztywniejszą konstrukcję w swojej klasie.
Najnowszy Chevrolet Aveo ze sportową stylistyką nadwozia skierowany jest do ludzi młodych i młodych duchem. Dotyczy to obu wersji, ale zwłaszcza pięciodrzwiowego hatchbacka z jego agresywną linią nadwozia. Natomiast najnowsza czterodrzwiowa wersja ma bardziej dojrzały i elegancki wygląd. Jest ona kierowana przede wszystkim do młodych rodzin.
W wielu regionach Europy, głównie na wschodzie i południu, małe sedany odgrywają ważną rolę, ponieważ często kupują je rodziny, w których jest to jedyny samochód. – mówi Wayne Brannon, wyjaśniając znaczenie Aveo w wersji sedan w gamie produktów Chevroleta.
Stabilna jazda
Odczucie sportowej jazdy jest kluczowym elementem charakteryzującym nowe Aveo. Jest to zasługa sztywnej konstrukcji integralnej ramy nadwozia, która tworzy jedną całość z górną częścią nadwozia i ramą, zapewniając bardziej masywną i sztywną konstrukcję. Nowoczesną stal, zastosowaną w nowym Aveo, cechuje znacznie większa wytrzymałość na rozciąganie, co zwiększa bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.
Przednie zawieszenie z kolumną McPhersona, sprężynami śrubowymi i drążkiem stabilizacyjnym oraz wielowahaczowe zawieszenie tylne z belką skrętną zapewniają płynną i stabilną jazdę. Ponadprzeciętną reakcję samochodu na polecenia kierowcy wspomaga elektroniczny system stabilizacji (ESC) oraz montowany w kolumnie kierownicy elektryczny układ wspomagania kierownicy (EPS), dostępny w modelach wyposażonych w silniki: benzynowy o pojemności 1,2 litra lub diesel o pojemności 1,3 litra z turbodoładowaniem. Ten zaawansowany system wspomagania obejmuje kompensator zużycia, gwarantujący ciągłą precyzję układu kierowniczego pomimo starzenia się samochodu.
Zwarta konstrukcja integralnej ramy nadwozia Aveo również stanowi kluczowy element zwiększający bezpieczeństwo pojazdu. W razie wypadku dach samochodu jest w stanie utrzymać masę 4,2 razy przekraczającą wagę samochodu. Zestaw precyzyjnie ustawionych czujników podłączony jest do sześciu poduszek powietrznych, które w Europie wchodzą w skład standardowego wyposażenia, obok czterokanałowego systemu zapobiegającego blokowaniu kół (ABS) z asystentem hamowania. W dodatku kierowca może uruchomić tempomat z funkcją ograniczenia prędkości. Po osiągnięciu ustawionej, maksymalnej prędkości, system uruchamia sygnał dźwiękowy.
Aveo zapewnia również cichą i komfortową jazdę. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych środków wygłuszających w niektórych przypadkach udało się uzyskać od 10 do 40 procent lepsze wytłumienie hałasu, niż było to możliwe przy poprzednio wykorzystanych materiałach i technikach.
Dwie wersje nadwozia
Stylizacja nadwozia nowego Aveo wniesie do segmentu świeżość i sportowy charakter. Przód Aveo charakteryzuje logo Chevroleta umieszczone na samym środku dużego, podwójnego grilla.
Kluczowym charakterystycznym elementem wyróżniającym nowe Aveo są wyeksponowane przednie reflektory, inspirowane oświetleniem motocyklowym. Nie posiadają one klosza, ale są umieszczone w podwójnej tubie z wykończonymi na wysoki połysk czarnymi obwódkami i chromowanymi obejmami. Wyraziste nadkola, 114-milimetrowy odstęp pomiędzy słupkami dachowymi i krótkie zwisy podkreślają solidną i zdecydowaną sylwetkę hatchbacka.
Podobnie jak w Chevrolecie Spark, w wersji hatchback klamki tylnych drzwi znajdują się w ich górnej części, nadając samochodowi wygląd podobny do coupe. Tylne lampy hatchbacka nie posiadają klosza i harmonizują z wyglądem przedniej części samochodu. Dla odmiany tylne lampy sedana osłonięte są dwuczęściowym kloszem, co bardziej opływowemu sedanowi dodaje jeszcze odrobinę elegancji. Sedan jest o 360 mm dłuższy od hatchbacka, który ma 4039 mm długości.
Wszystkie obręcze kół wykonane według wzoru Chevroleta z pięcioma ramionami, dostępne są w następujących rozmiarach: 15-calowe felgi stalowe oraz 15, 16 i 17-calowe felgi aluminiowe.
Sportowe i eleganckie wnętrze
Wysoka dbałość o detale tworzące wystrój kabiny Aveo przekłada się na bardziej eleganckie wykończenie, które normalnie spotyka się w samochodach z wyższych segmentów. Wersje hatchback i sedan nie różnią się pod względem układu i stylizacji wnętrza w ramach tego samego wariantu wykończenia.
{AKAPIT|}
Charakterystyczny podwójny kokpit Aveo zainspirowany jest modelem Chevrolet Corvette – jednym z najbardziej legendarnych samochodów sportowych na świecie. Obejmuje on kolejny wyróżniający się element designu – panel przyrządów, który biegnie w kierunku drzwi kierowcy i pasażera. Po lewej i prawej stronie deski rozdzielczej umieszczone są wyloty klimatyzacji HVAC w kształcie rurek.
Zestaw wskaźników wykonany został z wykorzystaniem motywu inspirowanego motocyklami, widocznego także w nadwoziu. Zestaw ten obejmuje okrągły prędkościomierz oraz cyfrowy wskaźnik LCD. Jasnoniebieskie podświetlenie nadaje kabinie bardziej elegancki i nowoczesny wygląd.
Elegancko zaprojektowane schowki są kolejnym dowodem szczególnej uwagi zwróconej na detale. Oprócz dwóch schowków na rękawiczki, w tym jednego ze zintegrowanym portem USB. Rozmaite przegródki i kieszenie drzwi oraz trzy uchwyty na kubki zapewniają mnóstwo przestrzeni do przechowywania rzeczy o różnych rozmiarach. Wszystkie urządzenia elektroniczne podłączone w górnym schowku na rękawiczki można obsługiwać za pomocą przycisków umieszczonych na kierownicy lub przy użyciu panelu radia.
Pojemność bagażnika w wersji sedan wynosi 502 litry, co stawia ten samochód wśród najlepszych w tej klasie. Pojemność tylnej części hatchbacka po złożeniu tylnych siedzeń wynosi 653 litry – więcej niż potrzeba na weekendowy wypad lub wyjazd do hipermarketu.
Wydajne i oszczędne jednostki napędowe
Głównymi kryteriami, którymi kierowali się projektanci linii silników Aveo było oszczędne zużycia paliwa i przyjemność prowadzenia przy niskim poziomie emisji spalin. Benzynowy silnik o pojemności 1,6 l (115 KM) zapewnia dobre przyspieszenie i zrywność już przy niskiej prędkości.
Gama silników benzynowych obejmuje również dwie wersje silnika o pojemności 1,2 litra i mocy 70 lub 86 KM, jednostkę o pojemności 1,4 litra (100 KM) oraz 1,6 litra (115 KM). Od jesieni tego roku nowe Aveo będzie również dostępne z silnikiem diesla o pojemności 1,3 litra z turbodoładowaniem – pierwszym w miejskim samochodzie Chevroleta w Europie – wyposażonym w układ wtrysku paliwa common-rail, technologię start/stop oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii.
Czterocylindrowe benzynowe silniki o pojemności 1,2, 1,4 i 1,6 litra wyposażone są w dwa wałki rozrządu w głowicy oraz system zmiennych faz rozrządu. Bloki cylindrów bazują na ramie z cienkościennego żeliwa. Silniki o pojemności 1,2 i 1,4 litra posiadają żeliwną podstawę, która zapewnia większą sztywność konstrukcji, czego efektem jest cichsza i bardziej równa praca silnika. Silnik 1.6 l ma zębaty pasek rozrządu, który podlega wymianie co 10 lat lub 160 000 kilometrów.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,1 litra/100 km dla 86-konnej wersji silnika o pojemności 1,2 litra oraz 6,6 litra/100 km w przypadku silnika o pojemności 1,6 litra, współpracującego z manualną skrzynią biegów. Poziom emisji CO2 dla silnika Ecotec o pojemności 1, 2 litra wynosi 119 g/km.
Aveo będzie pierwszym miejskim samochodem Chevroleta, który wyposażony zostanie w sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów. Jej główną zaletą jest umieszczenie przełożeń biegów w osi wału korbowego silnika. Korzyści wynikające z tej modyfikacji to m.in. krótszy silnik, niższa linia maski i bardziej przestronne wnętrze.