Yvan Muller stawał na najwyższym miejscu podium dwa razy, dwa razy drugie miejsce zajął Rob Huff, a różnica punktowa pomiędzy Francuzem i Brytyjczykiem w Klasyfikacji Kierowców zmniejszyła się do 15 punktów. Alain Menu zajął trzecie miejsce w wyścigu pierwszym oraz piąte w wyścigu drugim, co uzupełniło znakomity występ całego zespołu.
Podczas obu wyścigów padał niewielki deszcz, co sprawiało, że nawierzchnia toru była mokra w niektórych miejscach. Śliska nawierzchnia spowodowała kilka incydentów podczas rywalizacji. W jednym z takim incydentów udział wzięli Muller oraz Huff, którzy otarli się o siebie na początku drugiego wyścigu. Obsługa zbadała okoliczności zdarzenia i zdecydowała, że był to typowy wyścigowy incydent, który jednak nie przeszkodził naszym samochodom w sięgnięciu po zwycięstwo.
Zdobywając maksymalną ilość punktów w Klasyfikacji Konstruktorów, Chevrolet po raz kolejny umocnił swoją pozycję w rankingu przed niemiecką rundą wyścigów WTCC, ostatnią przed przerwą wakacyjną.
Yvan Muller (1 / 1 miejsce): To był dla mnie wspaniały weekend: pole position oraz dwa zwycięstwa. Udowodniłem, że na Donington nie mam sobie równych. Samochód był fantastycznie przygotowany, bardzo dobrze zbalansowany, więc jedyną rzeczą, o którą musiałem się martwić był deszcz. Najgorzej było pod koniec pierwszego wyścigu, drugi był ok. Odnośnie kontaktu z Robem w wyścigu drugim, myślę, że był to po prostu nieszczęśliwy przypadek, jakich wiele podczas wyścigów samochodowych. W mistrzostwach zrobiłem krok do przodu i mam zamiar kontynuować ten trend!
Rob Huff (2 / 2 miejsce): Zdecydowanie ekscytujący weekend. Chociaż nie wygrałem przed własną publicznością, nie mogę nie cieszyć się z drugiego miejsca. To dobry wynik, w tej chwili niewiele ustępuję Yvanowi. Zdenerwowała mnie tylko sytuacja w drugim wyścigu. Uważam, że Yvan powinien był oddać mi moją pozycję, ale takie rzeczy zdarzają się często w wyścigach WTTC.
Alain Menu (3 / 5 miejsce): Cieszę się z trzeciego miejsca w pierwszym wyścigu: gdy już pozbyłem się Tarquiniego, złapałem dobre tempo, ale Yvan i Rob byli szybsi. Potem, gdy zaczął padać deszcz, nie chciałem ryzykować. Wyścig drugi mógł być o wiele lepszy, zajmowałem pozycję, z której mógłbym powalczyć o zwycięstwo, ale spowolnił mnie kontakt z Villą, w którego z kolei wjechał Tarquini. To praktycznie zrujnowało moje szanse. Przez chwilę walczyłem jeszcze z Tarquinim, ale jak już go wyprzedziłem, byłem zbyt daleko w tyle za innymi.
Eric Nève: To kolejny dobry weekend dla Chevroleta, co cieszy nas szczególnie, ponieważ jesteśmy tak blisko bazy RML. Piąty raz w tym sezonie zajmujemy miejsca 1-2-3 i również piąty raz miejsca 1-2. Nie wiem czy można chcieć jeszcze więcej, nie powinniśmy jednak odpuszczać, bo konkurencja również robi duże postępy.
DONINGTON, WYNIKI 1. WYŚCIGU
1. Y Muller Chevrolet Cruze 13 okrążeń w 21m21s521
2. R Huff Chevrolet Cruze + 1s136
3. A Menu Chevrolet Cruze + 3s903
4. T Coronel BMW 320 TC + 8s708
5. G Tarquini SEAT SR León 1.6T + 9s299
DONINGTON, WYNIKI 2. WYŚCIGU
1. Y Muller Chevrolet Cruze 13 okrążeń w 21m33s182
2. R Huff Chevrolet Cruze + 0s957
3. F Engstler BMW 320 TC + 3s676
4. T Coronel BMW 320 TC + 4s826
5. A Menu Chevrolet Cruze + 8s392
8. D O’Young Chevrolet Cruze +13s031
PUNKTACJA KIEROWCÓW PO 14 Z 24 WYŚCIGÓW:
1. R Huff (Chevrolet), 263 punktów; 2. Y Muller (Chevrolet), 248; 3. A Menu (Chevrolet), 192; 4. T Coronel (BMW), 124 ; 5. G Tarquini (SEAT), 115 ; ... 11. D O’Young (Chevrolet), 43; 14. C Bueno (Chevrolet), 25; etc.
PUNKTACJA KONSTRUKTORÓW PO 14 Z 24 WYŚCIGÓW:
1. Chevrolet, 577 punktów; 2. BMW, 328; 3. SEAT SR, 313; 4. Volvo, 92.
NASTĘPNY WYŚCIG: Runda 8, Niemcy, Oschersleben, 30-31 lipca 2011.