W marcu 2006 roku, w nowym zakładzie GM Daewoo w Gunsan w Korei Południowej rozpocznie się produkcja nowych silników wysokoprężnych dla samochodów Chevrolet Europe.
Budowa nowego zakładu produkcyjnego obok trzech innych koreańskich zakładów GM Daewoo zakończyła się 31 marca 2005 roku. 1 września rozpoczęła się w nim produkcja pilotażowa. Zakład o powierzchni 19 200 metrów kwadratowych będzie rocznie wytwarzał 250 000 jednostek napędowych.
Silniki wysokoprężne przechodzą rygorystyczne testy przed rozpoczęciem masowej produkcji w marcu 2006 roku. Obejmują one badania wytrzymałości na nowych urządzeniach dynamometrycznych w zakładzie Bupyung w Incheon oraz rzeczywiste próby prowadzone w różnorodnych warunkach klimatycznych w różnych częściach świata.
Zakład będzie produkował dwa warianty wyposażonego w cztery zawory na cylinder, górny wałek rozrządu i układ wtrysku common rail silnika o pojemności skokowej 2,0 litrów, opracowanego wspólnie przez GM Daewoo, GM Powertrain i VM Motori:
- wersja ze sprężarką o stałej geometrii łopat turbiny (FGT) o mocy 88 kW (120 KM), osiąganej przy 4000 obr. na min. i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm przy 2000 obr. na min.
- wersja mocniejsza o zmiennej geometrii łopat turbiny (VGT), osiągająca moc 110 kW (150 KM) przy 4000 obr. na min. i maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm przy 2000 obr. na min.
Silniki spełniają wymagania normy emisji spalin Euro IV. Ich konstrukcja zapewnia korzyści pod względem poziomu hałasu, wibracji i równej pracy. Obie wersje wyposażone będą w filtr cząstek stałych (DPF) w celu dalszego obniżenia ich ilości w spalinach. Obie jednostki będą tak zestrojone, aby jak najlepiej wykorzystać charakterystykę i wymagania samochodów, w których będą montowane, łącząc doskonałe osiągi z wzorcowo niskim zużyciem paliwa. W niedalekiej przyszłości pojawią się one w innych modelach Chevroleta.