Prezentując całkowicie nowy model Captiva – pierwszy kompaktowy SUV napędzany silnikiem Diesla – Chevrolet rozpoczyna kolejny etap swej ofensywy na rynku europejskim. Pojazd dostosowany do wymagań europejskich klientów i dróg Starego Kontynentu dostępny będzie z nowoczesnym dwulitrowym silnikiem Diesla o mocy 150 KM, z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu common rail. Turbodiesel zapewnia równie dynamiczne osiągi, jak dwie jednostki benzynowe także znajdujące się w ofercie (czterocylindrowa o pojemności 2,4 litra i V6 o pojemności 3,2 litra). Captiva będzie też pierwszym modelem w europejskiej ofercie Chevroleta wyposażonym w elektroniczną stabilizację toru jazdy (ESP). Auto zadebiutuje podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie (2–12 marca 2006 r.), a do salonów sprzedaży w całej Europie trafi w czerwcu.
Chevrolet kontynuuje rozwój w imponującym tempie w Europie – powiedział Wayne Brannon, nowy Dyrektor Generalny Chevrolet Europe. – Sprzedając nieco ponad 240.000 samochodów w 2005 r., czyli o 26 procent więcej niż w 2004 r., odnotowaliśmy w ubiegłym roku kolejny rekord pod tym względem. Captiva otwiera nam drogę do kolejnych, rozwijających się segmentów rynku motoryzacyjnego. W bieżącym roku na rynek trafią zresztą także inne nasze nowe produkty. Zwłaszcza dzięki nowym, supernowoczesnym silnikom Diesla będziemy mogli utrzymać tempo wzrostu na podobnym poziomie.
Captiva to pojazd o wyrazistej sylwetce i przestronnym, wygodnym wnętrzu, wykończonym wysokiej jakości tkaninami i materiałami. Wymiary nowego kompaktowego pojazdu sportowo-użytkowego to: 4639/1849/1726 mm (długość/szerokość/wysokość); rozstaw osi wynosi 2707 mm. Samochód będzie oferowany w wersji pięcio- lub siedmio-miejscowej.
Klienci będą mieli także do wyboru wersję z napędem na przednią oś lub z napędem na cztery koła. W tej drugiej wersji zastosowano aktywny napęd 4x4. W zależności od warunków jazdy, napęd na oś tylnią będzie natychmiast włączyć za pomocą elektronicznie sterowanego elektromagnetycznego sprzęgła, uzyskując w ten sposób maksymalną przyczepność. Układ płynnie współpracuje z systemami ESP i ABS, ułatwiając panowanie nad pojazdem i zwiększając bezpieczeństwo. ESP pełni także dodatkowe funkcje, jak hydrauliczny układ wspomagania hamowania awaryjnego HBA (Hydraulic Brake Assist), układ kontroli zjazdu ze wzniesienia HDC (Hill Descent Control) oraz układ zapobiegający dachowaniu pojazdu – ARP (Anti-Rollover Protection).
Początkowo model Captiva oferowany będzie w trzech wersjach silnikowych, z jednostkami napędowymi zamontowanymi poprzecznie. Jedną z nich będzie zupełnie nowy, supernowoczesny silnik wysokoprężny common rail. Jednostka ta została opracowana wspólnie przez GM Daewoo Auto&Technology Company, GM Powertrain i VM Motori. 16-zaworowy silnik rozwija moc 150 KM przy 4.000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2.000 obr/min. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg ECE wynosi 8,1 l/100 km. Jest to premiera pierwszego z rodziny silników Diesla, które będą pojawiały się także w innych modelach Chevroleta w Europie od początku 2006 r.
Silnikiem podstawowym będzie czterocylindrowa rzędowa jednostka DOHC o pojemności 2,4 litra, rozwijająca moc 142 KM przy 5.200 obr/min i maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 4.000 obr/min. Średnie zużycie paliwa Captivy z silnikiem 2.4 l wynosi 10,8 l/100 km. Sztandarową jednostką napędową będzie silnik V6 o pojemności 3,2 litra, rozwijający moc 225 KM przy 6.000 obr/min i maksymalny momenty obrotowy 302 Nm przy 3.500 obr/min.
W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona z przodu i niezależną konstrukcję czterowahaczową z tyłu. Samochód wyposażony jest standardowo w hamulce tarczowe wszystkich kół. Wersje z silnikami czterocylindrowymi posiadają standardowo ogumienie 215/70 R 16 i obręcze kół 6,5J x 16 cali, natomiast w wersji V6 zastosowano koła o wymiarach 7,0 x 17 cali i opony 235/60 R 17.
Chevrolet to czołowa globalna marka General Motors. W ponad 120 krajach sprzedano już ponad 4 miliony samochodów tej marki. Chevrolet już od 5 lat pozostaje liderem rynku w Ameryce Łacińskiej, natomiast w Ameryce Północnej w 2005 r. Chevrolet sprzedał łącznie 2,67 milionów pojazdów, stając się tym samym najlepiej sprzedającą się marką po raz pierwszy od 1986 r.