Nowy Chevrolet Epica to samochód średniej wielkości, który pojawi się na rynku w Europie z dwoma udoskonalonymi, poprzecznie zamontowanymi silnikami rzędowymi. Debiutuje on w trakcie Salonu Samochodowego w Genewie (2-12 marca 2006 r.), a na rynku europejskim pojawi się w czerwcu 2006 r. Epica standardowo oferuje wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa oraz doskonałą wartość w stosunku do swojej ceny.
Jeśli chodzi o wymiary (długość/szerokość/wysokość: 4805/1810/1450 mm), pojazd z napędem na przednią oś znacznie się powiększył w porównaniu do poprzednika – modelu Evanda. Rozstaw jego osi wynosi 2700 mm. Najbardziej uderzające cechy stylistyki tego czterodrzwiowego sedana to: wznoszący się, klinowaty profil z charakterystyczną linią biegnącą w górnej części drzwi, nowe klamki, chromowana osłona chłodnicy z solidną listwą poprzeczną, na której umieszczono logo Chevrolet, duże, zachodzące na boki reflektory i równie niezwykłe tylne światła. Standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa nowego modelu Epica to układ ABS, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu oraz kurtyny powietrzne.
Kupujący będą mogli wybrać jeden z dwóch silników: wyjątkowo równo pracujących, rzędowych sześciocylindrowych jednostek o pojemności skokowej 2,0 lub 2,5 litra (moc 142 i 155 KM), dostępnych w chwili debiutu oraz nową, wysokoprężną jednostkę turbo z układem wtrysku bezpośredniego common rail w późniejszym okresie. Sześciocylindrowy silnik benzynowy jest prawdopodobnie najkrótszym takim silnikiem na świecie. Umożliwia to jego umieszczenie w układzie poprzecznym. Oba silniki dostępne są z pięciobiegową ręczną lub zaawansowaną automatyczną skrzynią biegów (sterowaną elektronicznie).