Chevrolet od zawsze aspirował do miana marki dostępnej dla wszystkich generacji odbiorców, powiedział Mark Reuss, prezes General Motors North America. Prezentowane koncepty stanowią interpretację tej wizji, chcemy zachęcić klientów do aktywnego uczestnictwa w projekcie, poprzez wyrażenie własnych opinii i przedstawianie sugestii.
Według danych rządowej agencji odpowiedzialnej za spis ludności Stanów Zjednoczonych, w USA mieszka 80 milionów osób w wieku około 30 lat. Osoby te reprezentują 40 procent wszystkich potencjalnych nabywców samochodów, co odpowiada 1 bilionowi dolarów (781 miliardom Euro) siły nabywczej.
W ciągu ostatniego roku Chevrolet konsultował się z młodymi klientami w całych Stanach Zjednoczonych. W oparciu o ich opinie firma stworzyła modele koncepcyjne, które odzwierciedlają oczekiwania tej grupy w zakresie stylistyki i funkcjonalności.
Code 130R, pierwszy z konceptów Chevroleta, to czterodrzwiowe coupe o prostej linii profilu nadwozia. Samochód wyróżnia się całkowicie nowym czerwonym lakierem metalicznym, złotymi obręczami z anodyzowanego aluminium, stylistyką zwiastującą wysokie osiągi oraz napędem na tylne koła. Code 130R czerpie także bezpośrednio ze sportowego dziedzictwa Chevroleta, co potwierdzają takie elementy, jak agresywny wygląd przodu, typowe dla marki szerokie nadkola, proste boczne panele nadwozia oraz emblemat Chevroleta ze skrzyżowanymi flagami.
Projektanci modelu Code 130R zastosowali silnik z turbodoładowaniem, który został przystosowany do współpracy z technologią eAssist. Dzięki funkcji wyłączania silnika podczas postoju, odzyskiwania energii z hamowania oraz wyrównany moment obrotowy podczas przyspieszania, koncept ten wkracza na nowy poziom elektryfikacji motoryzacyjnej oraz łączy osiągi turbodoładowanej jednostki napędowej z dużą oszczędnością paliwa.
Tru 140S, drugi z konceptów Chevroleta, jest przednionapędowym, czteromiejscowym sportowym coupe. Ten trzydrzwiowy hatchback został zaprojektowany jako przystępny cenowo i atrakcyjny wizualnie samochód sportowy. Koncept zaprezentowany w nowym, białym matowym kolorze lakieru z chromowanymi kołami i emblematami ze skrzyżowanymi flagami epatuje takimi cechami, jak pewność siebie, szybkość i ekskluzywność. Tru 140S powstał na tej samej płycie podłogowej, na której zbudowano Chevroleta Cruze oraz przełomowego Chevroleta Volt o rozszerzonym zasięgu.
Projektanci modelu Tru 140S chcieli zademonstrować technologie, które zwykle trafiają do droższych samochodów, takie jak bezpośredni wtrysk paliwa oraz system start-stop, działający w oparciu o rozrusznik, które pozwalają na osiągnięcie wysokiej mocy przy niższym zapotrzebowaniu na paliwo.
Modele koncepcyjne cechują się atrybutami, które doceniają młodsi nabywcy. Są to:
- funkcjonalność auta typu sedan uzyskana w nadwoziu sportowego coupe, które pomieści cztery osoby,
- możliwości przyłączeniowe oraz udogodnienia w postaci innowacyjnych schowków, sieci Wi-Fi, integracji telefonów komórkowych z systemem Chevrolet MyLink oraz wyświetlacza head-up,
- zużycie paliwa na poziomie 5,9 l/100 km (40 mpg) uzyskane w silniku 1,4 l Turbo Ecotec o mocy około 150 KM,
- wstępne ceny wersji produkcyjnej rozpoczynające się od około 20 000 dolarów.
Młodzi klienci szukają funkcjonalnych samochodów z nadwoziem typu coupe. Stylistyka modeli Code i Tru odzwierciedla ich oczekiwania, powiedział Frank Saucedo, dyrektor studia projektowego GM North America Advanced Design w Los Angeles, w którym powstały oba koncepty.
Duże możliwości przyłączeniowe oraz łatwość personalizacji wnętrza to kolejne elementy, których wymaga generacja młodych klientów.
Nabywca docenia zaawansowane rozwiązania łącznościowe. Możliwość pozostawania w ciągłym kontakcie ze światem cyfrowym poprzez integrację przenośnych urządzeń za pomocą systemu MyLink i sieci Wi-Fi przekształca pojazd w osobistą stację dokującą, mówi Saucedo. Obecnie wnętrza modeli pozostają dwuwymiarowe. Pozwala nam to na kontynuowanie dyskusji i zachęca klientów do dalszego dzielenia się spostrzeżeniami.
Po zakończeniu targów w Detroit dwa koncepcyjne Chevrolety pojawią się na innych ważnych salonach samochodowych, a także uświetnią kluczowe imprezy lifestylowe oraz inne wydarzenia, takie jak spotkania w miasteczkach uniwersyteckich. Chevrolet będzie także angażował klientów w rozwój tych modeli poprzez portale społecznościowe.
Możliwości skutecznego angażowania młodego pokolenia w działania firmy motoryzacyjnej są niemal nieograniczone, przyznaje John McFarland, manager ds. globalnego marketingu Chevroleta, kierujący badaniami związanymi z młodymi odbiorcami. W Chevrolecie dążymy do zbudowania autentycznych i znaczących relacji z takimi klientami na ich własnych warunkach. Chcemy usłyszeć, co mają do powiedzenia, zaangażować ich w proces tworzenia samochodu i dać im to, czego chcą, a nie to, co nam się wydaje, że chcą.