...lub tygodniach od groźnego w skutkach wypadku. Modyfikacje zostaną wprowadzone w związku z przeprowadzoną wstępną oceną dokonaną przez amerykańską Krajową Agencją Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), badającą problem dotyczący kondycji akumulatora w następstwie poważnego wypadku.
25 listopada 2011 roku agencja NHTSA rozpoczęła proces wstępnej oceny problemu po tym, jak sześć dni po przeprowadzeniu laboratoryjnego testu zderzeniowego zestawu akumulatorów doszło do jego zapalenia. Test miał odzwierciedlać wyciek płynu chłodzącego, który powstał w następstwie testu zderzeniowego pojazdu przeprowadzonego w maju zeszłego roku, i który w konsekwencji doprowadził do pożaru trzy tygodnie później.
Chevrolet Volt został wyróżniony tytułem Top Safety Pick przez amerykański Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS). Podczas pierwszych jedenastu miesięcy 2011 roku właściciele modelu Volt przejechali łącznie prawie 20 milionów mil. Nie doszło w tym czasie do żadnego zdarzenia podobnego w skutkach do wyników testów przeprowadzonych przez NHTSA.
Volt zawsze był bezpieczny w eksploatacji. Teraz chcemy dołożyć wszelkich starań, aby zapewnić naszym klientom spokój ducha na przestrzeni dni i tygodni po poważnym wypadku” powiedziała Mary Barra, wiceprezes GM ds. globalnego rozwoju produktu.
GM wprowadzi program zwiększania satysfakcji klientów w celu zapewnienia większej ochrony akumulatora modelu Volt przed ryzykiem wystąpienia pożaru instalacji elektrycznej po kilku dniach lub tygodniach od poważnego w skutkach uderzenia w boczną część pojazdu.
Modyfikacje te:
- wzmocnią strukturę bezpieczeństwa modelu Volt, aby zapewnić dodatkową ochronę zestawowi akumulatorów w przypadku silnego uderzenia bocznego,
- obejmą zastosowanie czujnika w zbiorniku systemu chłodzenia akumulatora, który będzie monitorował poziom płynu chłodzącego,
- obejmą zastosowanie wytrzymałej klamry w górnej części zbiornika z cieczą chłodzącą, która zapobiegnie potencjalnemu wylaniu się płynu.
Pomiędzy 9 a 21 grudnia firma GM przeprowadziła cztery udane testy zderzeniowe Volta z wprowadzonymi ulepszeniami. W żadnym z testów nie zaobserwowano wycieków płynu chłodzącego.
Wprowadzone modyfikacje odnoszą się bezpośrednio do zastrzeżeń powstałych po testach zderzeniowych, powiedziała Barra. W rezultacie tych działań nie wprowadzono żadnych zmian w strukturze zestawu akumulatorów modelu Volt, ani w składzie chemicznym ogniw. Testowaliśmy akumulatory Volta przez ponad 285 000 godzin, co odpowiada 25 latom pracy i jesteśmy przekonani, że konstrukcja ogniw odznacza się jednym z najwyższych poziomów bezpieczeństwa na rynku
Nabywcy Volta zostaną powiadomieni indywidualnie o modyfikacjach przygotowanych dla ich samochodów. Wszelkie poprawki zostaną również wprowadzone w procesie produkcyjnym tego modelu, którego produkcja zostanie wznowiona w tym miesiącu.
Modyfikacje i poprawki zostaną wprowadzone we wszystkich Chevroletach Volt, łącznie z modelami sprzedanymi na rynku europejskim. Chevrolet Volt otrzymał pięć gwiazdek, czyli najwyższą ocenę bezpieczeństwa przyznawaną w ramach European New Car Assessment Program (EuroNCAP).