Główną atrakcją stoiska Chevroleta w hali nr 1 będzie model Cruze w wersji kombi, dla którego będzie to światowa premiera. Ponadto, po raz pierwszy w Europie, podziwiać tam będzie można dwa nowoczesne auta koncepcyjne – Code 130R oraz Tru 140S, a dzięki ekspozycji systemu Chevrolet MyLink, zwiedzający przekonają się w jakim kierunku zmierzać będą systemy audio-informacyjne.
Na liczącym blisko 1600 metrów kwadratowych stoisku marka Chevrolet (hala nr 1) z dumą podkreśla swe amerykańskie korzenie. Spotkamy tam hostessy na wrotkach żywcem wyjęte z klasycznych amerykańskich jadłodajni, rozdające żetony z kasyna, które podczas dni otwartych będzie można wymienić na przekąski.
Model Cruze w wersji kombi
Wersja kombi skierowana jest do rodzin oraz osób prowadzących aktywny tryb życia, które poszukują kompaktowego samochodu oferującego większą przestrzeń bagażową.
Latem 2012 roku gama modelu Cruze dostępna będzie z pięcioma różnymi silnikami. W ofercie pojawi się nowa turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,4 litra, nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,7 litra oraz zmodyfikowany dwulitrowy motor wysokoprężny. Nadal oferowane będą silniki benzynowe o pojemności 1,6 oraz 1,8 litra. Wszystkie jednostki spełniać będą naturalnie wymogi normy Euro 5.
Przedział bagażowy będzie miał pojemność od 500 litrów (mierzone do linii okien) do niemal 1500 litrów (mierzone do dachu przy opuszczonych oparciach tylnych foteli).
W 2012 roku cała gama modelu Cruze poddana zostanie modyfikacjom. Zmieniony zostanie między innymi przód, zmodyfikowane wkłady przednich reflektorów oraz lampy przeciwmgłowe. Pojawią się nowe wzory felg. Wewnątrz modyfikacje obejmą konsolę środkową.
Nowe funkcje i opcje wyposażenia modelu Cruze to m.in. system bezkluczykowego dostępu oraz uruchamiania, tylna kamera, system audio-informacyjny Chevrolet MyLink (opis poniżej) oraz układ start-stop zależnie od wybranej opcji wyposażenia oraz silnika.
Zobacz Chevroleta Cruze kombi na filmie.
Samochody koncepcyjne Code 130R oraz Tru 140S – następne pokolenie nabywców wchodzi na scenę
Firma Chevrolet umożliwia młodym ludziom udział w procesie tworzenia auta, aby w przyszłości otrzymywali takie samochody, jakich naprawdę pragną.
Efektem tego dialogu pokoleń są dwa pojazdy koncepcyjne – Code 130R oraz Tru 140S, które właśnie w Genewie zostaną po raz pierwszy pokazane europejskiej publiczności. Na salonie w Genewie hostessy „uzbrojone” w iPady notować będą spostrzeżenia młodych Europejczyków dotyczące ich stylu życia oraz samochodów przyszłości. Zgromadzone informacje zostaną następnie wykorzystane w procesie udoskonalania samochodów koncepcyjnych.
Oba pojazdy koncepcyjne, za którymi stoją Nicholas David i Joe Baker z należącego do koncernu GM studia projektowego North Hollywood Design Center, stanowią uosobienie stylistyki i funkcjonalności odzwierciedlającej wytyczne potencjalnych przyszłych nabywców.
Turbodoładowany Code 130R to tylnonapędowe, przestronne, czteromiejscowe coupe. Agresywna stylistyka przodu, wyrazista linia nadkoli, prostota linii bocznej oraz klasyczne logo Chevroleta ze skrzyżowanymi flagami nawiązują do sportowego dziedzictwa marki.
Dzięki technologii eAssist silnik wyłącza się w czasie postojów, wzrost momentu obrotowego podczas przyśpieszania jest bardziej płynny i jednostajny, a podczas wytracania prędkości odzyskiwana jest energia kinetyczna hamowania. Układ napędowy stanowi zatem idealne połączenie turbodoładowanych osiągów i dbałości o niskie zużycie paliwa.
Przednionapędowy Tru 140S można opisać jako przystępne cenowo, nietuzinkowe, czteromiejscowe sportowe coupe. Trzydrzwiowy hatchback dzieli płytę podłogową z modelem Cruze oraz z rewolucyjnym modelem Volt, czyli samochodem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu.
Dzięki systemom komunikacyjnym młodzi użytkownicy mogą dostosować oba pojazdy do własnych potrzeb i upodobań, co z pewnością stanowić będzie kluczowy element funkcjonalności auta w oczach obecnych i przyszłych młodych pokoleń.
Zobacz Chevroleta Tru 140S i Chervoleta Code 130R w wideoklipie.
Model Malibu – Amerykanin w Genewie
Chevrolet Malibu z silnikiem benzynowym pojawi się w sprzedaży na wybranych rynkach europejskich wiosną 2012 roku. W drugiej połowie roku dostępna ma być również jednostka wysokoprężna.
Model Malibu po raz pierwszy pojawił się na amerykańskich drogach w 1964 roku i należy do grona najpopularniejszych modeli marki Chevrolet. Sedan ten wyróżnia się stylistyką nadwozia oraz przestronnym, eleganckim wnętrzem. Malibu ma być flagowym modelem marki w Europie oraz w innych regionach świata.
Właściwości aerodynamiczne, sztywna konstrukcja nadwozia, szeroka sylwetka i rozstaw osi modelu Malibu w połączeniu z nowoczesną elektroniką, zapewniają tak pożądaną przez europejskich kierowców precyzję prowadzenia i dynamikę jazdy. Na wyposażeniu modelu Malibu znajdziemy m.in. wielofunkcyjną kierownicę, czytelny, umieszczony centralnie zespół zegarów, elektrycznie sterowane fotele, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania (PEPS), elektryczny hamulec postojowy oraz tylne czujniki parkowania.
Użytkownicy mają do dyspozycji kolorowy, siedmiocalowy wyświetlacz dotykowy systemu audio-informacyjnego. Dużymi, czytelnymi ikonami oznaczono obsługę rozmaitych funkcji i urządzeń takich jak radio, gniazdo USB, przeglądarka zdjęć, zestaw Bluetooth oraz system nawigacji w najwyższych wersjach wyposażenia.
Ekran posiada również wbudowany schowek na drobiazgi takie jak okulary przeciwsłoneczne czy portfel.
Klienci będą mogli wybierać między silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra (167 KM przy 5800 obr./min, maksymalny moment obrotowy 225 Nm przy 4600 obr./min), a dostępnym w drugiej połowie 2012 roku dwulitrowym motorem wysokoprężnym (160 KM przy 4000 obr./min, moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr./min). Oba silnik współpracować mogą z sześciostopniową skrzynią manualną lub automatyczną.
Model Malibu otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP.