Zurych/Paryż. Na środku sceny stanie atleta: ekscytujące studium samochodu wyscigowego WTCC Ultra będzie centralnym punktem prezentacji Chevrolet Europe podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, który potrwa od 30 września do 15 października 2006 roku.
Gotowy pojazd koncepcyjny został opracowany przez konstruktorów GM z całego świata. Jest to optyczna wizja nowej generacji samochodów sportowych, ekstremalnie zmieniająca język designu Chevroleta. Kompaktowy Chevrolet WTCC Ultra długość/szerokość/wysokość: 4325/1905/1570 mm) zadebiutuje na stoisku Chevroleta w Hali 5.2 Paryskiego Salonu.
Fachowcy i publiczność będą mogli także po raz pierwszy zobaczyć Chevroleta Epica z silnikiem wysokoprężnym, który na rynku pojawi się wiosną 2007 roku. Należący do klasy średniej sedan, napędzany jest dwulitrową jednostką z układem wtrysku common rail o mocy 150 KM. Po modelu Captiva Diesel, która pojawi się w europejskich salonach jesienią, Epica jest drugim europejskim Chevroletem napędzanym silnikiem wysokoprężnym.
Światowa premiera: studium samochodu wyścigowego Chevrolet WTCC Ultra
Śmiały i agresywny design samochodu wyscigowego wyznacza granice języka stylistyki Chevroleta.
WTCC Ultra to studium, które nagina nieco obecne przepisy WTCC. Najlepiej opisują go takie słowa, jak "agresywny i muskularny". Ostre linie kontrastują z bardziej organicznymi, opływowymi powierzchniami. WTCC Ultra napędzany jest wysokoprężnym silnikiem o mocy 190 KM. Jego proporcje sprawiają, że wygląda na samochód bardzo szybki, nawet gdy stoi w miejscu.
Światowa premiera: nowa Epica z dieslem o mocy 150 KM
Chwalony już w nowym modelu Captiva najnowszy silnik wysokoprężny produkcji Chevrolet Europe będzie teraz dostępny również w innych modelach: od wiosny 2007 roku dwulitrowa jednostka wyposażona w układ wtrysku common rail dostępna będzie także w modelu Epica. Ten mocny silnik (moc: 110 kW/150 KM, maksymalny moment obrotowy: 310 Nm przy 2 000 obr. na min) współpracuje z pięciobiegową, ręczną skrzynią biegów, ale opcjonalnie jest też dostępny z przekładnią automatyczną. Epica Diesel przyspiesza od 0 km/h do 100 km/h w 9,7 sekundy (wersja z automatyczną skrzynią biegów: 10,1 sekundy) i osiąga prędkość maksymalną 201 km/h (wersja z automatyczną skrzynią biegów: 208 km/h).
Pomimo tych osiągów nowa jednostka jest bardzo oszczędna: w teście MVEG potrzebowała tylko 6,1 litra oleju napędowego na pokonanie 100 km (wersja z automatyczną skrzynią biegów: 7,7 l/100 km).
Francuska premiera: kompaktowa Captiva wkrótce w salonach
Oferujący kompaktowe wymiary (długość/szerokość/wysokość: 4635/1850/1720 mm), mocny, sportowy design i bogaty pakiet wyposażenia nawet w wersji podstawowej Chevrolet Captiva powstał specjalnie z myślą o klientach europejskich. Kupujący mogą wybrać wersję z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła, pięcio- lub siedmiomiejscową i wyposażoną w jeden z trzech silników o mocy od 136 do 230 KM.