Nowa Honda Civic Type R odzyskuje rekord okrążenia

Nowa Honda Civic Type R odzyskuje rekord okrążenia20.04.2023
Nowa Honda Civic Type R z rekordem przejazdu niezwykle trudnej Północnej Pętli toru Nurburgring wśród modeli seryjnych napędzanych na przednią oś (FWD).

Wprowadzona na rynek na początku 2023 roku, ciesząca się międzynarodowym uznaniem Honda Civic Type R 2023 rok modelowy wciąż zdobywa nagrody i odnosi sukcesy – najnowszym jest pobicie rekordu modeli seryjnych napędzanych na przednią oś (FWD) i uzyskanie najszybszego czasu przejazdu niezwykle trudnej Północnej Pętli toru Nürburgring, liczącej 20,8 km.

24 marca 2023 roku przygotowany przez zespół rozwojowy Hondy Civic Type R, ukończył w 7 minut 44:881 sekund pętlę niemieckiego toru nazywaną "Zielonym Piekłem", zdobywając tytuł najszybszego samochodu z przednim napędem. Czas ten został ustanowiony na zmienionym, dłuższym układzie toru, liczącym obecnie 20,8 km, wprowadzonym przez kierownictwo toru w 2019 roku.

Honda Civic Type R S

Do bicia rekordu wykorzystano Type R w wersji S, która jest lżejszym, bardziej drapieżnym i bardziej zorientowanym na osiągi wariantem najnowszego modelu. Type R S, dostępny w salonach wyłącznie w kolorze Championship White, został pod okiem inżynierów Hondy poddany programowi podnoszenia wydajności, w ramach którego usunięto system nawigacji i klimatyzację, zmniejszając masę pojazdu.

Type R napędza mocny, 2,0-litrowy silnik czterocylindrowy K20C1 z turbodoładowaniem, który w najnowszej wersji generuje moc maksymalną 329 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z udoskonaloną sześciobiegową manualną skrzynią biegów, dzięki czemu przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje zaledwie 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.

Do osiągnięcia rekordowego czasu przyczyniła się również nowa, bardziej smukła sylwetka nadwozia Civica Type R i zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne, takie jak dopracowanie kąta nachylenia wysoko położonego tylnego spojlera oraz elementy aerodynamiki pod podłogą, generujące niezbędną siłę docisku.

Honda Civic Type R S

Ponadto dłuższy o 35 mm rozstaw osi w porównaniu z poprzednią generacją Type R, wielowahaczowe zawieszenie tylne oraz znacznie szerszy rozstaw kół zapewniają lepszą stabilność na zakrętach, w porównaniu z poprzednikiem – którą udało się dopracować podczas wielu testów na odcinkach autostradowych oraz na torze Nürburgring.

Civic Type R został opracowany zgodnie z koncepcją Ultimate Sport 2.0, której celem było stworzenie ekstremalnie sportowego modelu, napędzanego na przednią oś, gwarantującego kierowcy pewność prowadzenia i emocje, wzbudzające głośniejsze bicie serca” – wyjaśnia Hideki Kakinuma, lider projektu Civic Type R.
„Od momentu wprowadzenia Civica TYPE R na rynek w 2023 roku, otrzymaliśmy liczne pozytywne reakcje z całego świata, znacznie przekraczające nasze oczekiwania, ale była jeszcze jedna misja, z którą musieliśmy się zmierzyć – uzyskanie tytułu najszybszego modelu z przednim napędem na torze Nürburgring."
Honda Civic Type R S

Sześć lat po poprzedniej generacji osiągnęliśmy nowe standardy w ewolucji Type R i nowy wymiar pasji, którą w niego wkładamy. Mamy szczerą nadzieję, że wszyscy, którzy są już właścicielami naszego najnowszego Civica Type R i ci, którzy zamierzają nimi zostać, pokochają ten model i będą się nim cieszyć.

Uwaga: Okrążenie zostało ustanowione przy użyciu Type R, który jest lżejszą wersją najnowszego modelu. Ten model będzie dostępny tylko na specjalne zamówienie, na europejskich rynkach z kierownicą po lewej stronie. Wersja ta będzie się nazywać Type R S. Czas okrążenia został ustanowiony przy użyciu opon Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect.


Źródło: Honda