...aut typu SUV z doskonałymi właściwościami jezdnymi. Prototyp zapowiada odważny styl modelu Pilot 2009 (debiut - wiosna 2008) podkreślając cechy prawdziwego SUV-a, doskonale rozplanowane wnętrze oraz zaawansowane technologie poprawiające bezpieczeństwo, obniżające zużycie paliwa i podwyższające komfort podróżowania.
"W modelu 2009 udoskonalono nowatorską formułę Pilota uwydatniając połączenie wyrafinowania i wydajności z wytrzymałością nawet bardziej tradycyjnego SUV-a", powiedział John Mendel, wiceprezydent American Honda. "Odważna stylistyka nadwozia świadczy o mocy i pozwala na wygospodarowanie większej ilości miejsca wewnątrz."
Dostęp do funkcjonalnego, ośmioosobowego przedziału pasażerskiego, będącego cechą charakterystyczną Pilota, jest jeszcze łatwiejszy, dzięki powiększeniu przestrzeni na nogi, nad głowami pasażerów oraz w bagażniku. Więcej miejsca udostępniono również pasażerom trzeciego rzędu siedzeń. Unowocześniona płyta podłogowa zapewnia jeszcze pewniejsze prowadzenie, wyższy komfort jazdy oraz dobre właściwości jezdne w lekkim terenie, we wszystkich warunkach atmosferycznych.
O wysoki poziom bezpieczeństwa dba zaawansowana struktura nadwozia Hondy ACE® (Advanced Compatibility Engineering) oraz liczne elementy wykonane z wysoce wytrzymałej stali.
Struktura nadwozia typu ACE zapobiega niewspółosiowemu ułożeniu się ram pojazdów o różnych rozmiarach biorących udział w czołowej kolizji. Specjalnie zaprojektowany przód pojazdu absorbuje energię uderzenia podczas kolizji z pieszym. Płyta podłogowa pojazdu typu SUV pozwala połączyć najlepsze cechy samochodu osobowego i terenowego, poprzez zintegrowanie pakownego nadwozia z doskonałymi właściwościami jezdnymi.
W silniku V-6 zastosowano najnowszą generację systemu zarządzania pracą cylindrów VCM. Pozwala on na pracę wszystkich 6 cylindrów -maksymalizując moc, lub tylko 4 lub 3 cylindrów - optymalizując wydajność. Obecna wersja systemu VCM stosowanego w modelu Pilot pozwala na pracę wyłącznie 6 lub 3 cylindrów.
Trzy rzędy siedzeń umożliwiają dowolną konfigurację kabiny pasażerskiej pod względem ilości przewożonych osób, czy objętości transportowanego towaru. W pierwszym rzędzie znajdują się dwa fotele "kapitańskie" zapewniające doskonałą widoczność. Długa konsola środkowa w połączeniu z konsolą centralną tworzą kształt kotwicy, który podkreśla przestronność wnętrza. Obsługa nawigacji satelitarnej, systemu rozrywki pokładowej, systemu audio i klimatyzacji jest intuicyjna.
Dzielona w stosunku 60/40 kanapa w drugim rzędzie jest jeszcze bardziej przestronna i przesuwa się w jeszcze większym stopniu do przodu, aby ułatwić dostęp do siedzeń trzeciego rzędu. W trzecim rzędzie oddano pasażerom więcej miejsca na kolana, dzięki czemu nawet osoby o ponadprzeciętnym wzroście zajmą wygodną pozycję.
Wszystko to sprawia, że dzielone w stosunku 60/40 siedzenia ostatniego rzędu są jednymi z najbardziej praktycznych w tym segmencie aut. Poszczególne części siedzeń drugiego i trzeciego rzędu można osobno rozłożyć, a po rozłożeniu wszystkich, stworzyć płaską przestrzeń bagażową.
Pilot zadebiutował w lipcu 2002 jako model 2003. Projektowanie i opracowywanie modeli Pilot 2003 i Pilot 2009 odbywało się w ośrodku badawczo-rozwojowym Honda R&D Americas w Raymond w stanie Ohio oraz w Torrance w Kalifornii. Honda Pilot powstaje w zakładach Honda Manufacturing of Alabama w Lincoln.
Spośród wielu wyróżnień, Honda Pilot otrzymała prestiżową nagrodę "5Best Truck" magazynu Car and Driver sześć razy z rzędu (2002-2007). Obecna generacja Pilot 2008 jest również w elitarnej grupie pojazdów, które otrzymały tytuł "Top Safety Pick 2008" przyznany przez Amerykański Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) oraz 5 gwiazdek za zderzenie czołowe i boczne amerykańskiej rządowej agencji ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA. (Oceny gwiazdkowe są częścią nowego programu oceny samochodów amerykańskiej rządowej agencji ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA (www.safecar.gov). Testom poddane zostały modele ze standardowo montowanymi bocznymi poduszkami powietrznymi.)