Jazz - nowy samochód Hondy jest jednym z najbardziej znaczących debiutów wśród małych samochodów w ciągu ostatnich lat, biorąc pod uwagę pomysłowość konstrukcji nadwozia oraz wydajność silnika.
5-drzwiowy Jazz przy długości 3,8 m i atrakcyjnej jednobryłowej konstrukcji zajmuje czołową pozycje w klasie B, jednak unikalne, centralne położenie zbiornika paliwa zapewnia przestronne wnętrze odpowiadające konkurencyjnym samochodom z klasy C. Jazz wraz z komfortowym wnętrzem dla 5 osób oferuje także rewolucyjną konstrukcję tylnych siedzeń o bezprecedensowych możliwościach tworzenia z jednej strony całkowicie płaskiej powierzchni bagażowej lub całkowicie niezależnej przestrzeni ładunkowej. Uzyskanie zarówno jednej jak i drugiej wersji jest wyjątkowo proste.
Od nowego modelu Jazz (lub Fit jak jest nazywany i już obecnie sprzedawany na rynku japońskim) oczekuje się wysokiego udziału w sprzedaży Hondy na rynku europejskim od początku roku 2002. Jazz jako debiutant wystąpił na wrześniowych targach samochodowych we Frankfurcie, a będzie produkowany w fabryce Hondy Suzuka w Japonii.
Z zewnątrz Jazz może być postrzegany jako samochód supermini lub samochód z segmentu B, jednak od wewnątrz natychmiast daje się zauważyć efektywna konstrukcja nadwozia. Kluczową rolę pełni w tym nowa "Globalna Mała Platforma" z innowacyjnym elementem, centralnie położonym zbiornikiem paliwa, umieszczonym tuż pod podłogą w przedniej części kabiny. Sportowy styl wnętrza oparty jest na koncepcji zwanej przez Hondę "stylem dynamicznych warstw". W całym wnętrzu śmiały, otwarty motyw łączy jasne i ciemne odcienie szykownej szarości z metalicznym akcentem. Na przykład widoczne jest to na boczkach drzwi, gdzie dwa odcienie rozgraniczone są wypukłymi, opadającymi krzywymi, a na obu poduszkach i oparciach siedzeń odzwierciedla się to w rozmieszczeniu ciemnoniebieskich elementów na jasno niebieskiej, wysokiej jakości tapicerce.
Innowacyjny, oryginalny styl Hondy Jazz opiera się na pomyśle projektu "zenshin" oznaczającym nowy, postępowy i zintegrowany. Charakterystyczny projekt "krótkiego przodu" występujący już wcześniej w większych modelach Civic i Stream wykreował w Hondzie Jazz konstrukcję jednobryłową, czyniąc go bardziej wysublimowanym, a wysoce aerodynamiczna charakterystyka znacząco przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Z kolei wybrzuszone i masywne łuki nadkoli uwydatniły zdecydowaną i szeroką sylwetkę. Sportowa i wyróżniająca się forma została zaakcentowana również przez stromo wznoszące się osłony reflektorów przednich w kształcie stożka oraz przez charakterystyczne wycięcie na obwodzie maski silnika, podkreślające linię nadwozia. Ponadto oferowana gama dziesięciu jasnych i przyjemnych kolorów karoserii spotyka się z najbardziej wysublimowanymi wymaganiami klientów.
Wznosząca się dolna krawędź szyb bocznych jest uzupełniana przez łagodnie opadającą linię dachu wprowadzając w wyglądzie zewnętrznym element stylu modeli coupe. Duża powierzchnia szyby przedniej, mała trójkątna szybka przed szybą drzwi przednich oraz dodatkowa szyba boczna umieszczona za słupkiem C zapewniają wyśmienitą widoczność we wszystkich kierunkach. Podkreśleniem wielkiej indywidualności stylu jest charakterystyczne przetłoczenie przebiegające wzdłuż klapy bagażnika na wysokości świateł tylnych.
Sercami modelu Honda Jazz są dwa nowe silniki benzynowe o pojemności 1,2l i 1,4l. Tak jak silniki i-VTEC wprowadzone ostatnio w modelach Stream i Civic Type-R, które zostały zaprojektowane tak aby osiągały równowagę między wysoką wydajnością i ekonomicznym spalaniem paliwa, tak też silniki SOHC i-DSI oferowane w modelu Jazz zapewniają satysfakcjonujący poziom w zużyciu paliwa nie obniżając przyjemności z prowadzenia pojazdu. Silnik o pojemności 1,2 l uzyskuje moc 78KM przy 5700 obr/min i maksymalny moment obrotowy 110 Nm przy 2800 obr/min, natomiast silnik o pojemności 1,4 l 83 KM przy 5700 obr/min i maksymalny moment obrotowym 119 Nm przy 2800 obr/min. Dostarczany moment obrotowy jest wyjątkowo wysoki, a jego krzywa, dla obu silników ma przebieg szeroki i spłaszczony, zapewniając wysoki poziom i elastyczność podczas codziennej jazdy.