...ograniczenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Firma zakłada, iż dostępne od początku 2009 roku auto znajdzie na całym świecie 200 tysięcy nabywców rocznie.
Honda chce również podnieść współczynniki sprzedaży przez wprowadzenie na rynek kolejnych, hybrydowych wersji modeli Jazz, Civic oraz usportowionego CR-Z. Zakładana roczna wielkość sprzedaży wszystkich czterech modeli z napędem hybrydowym ma wynieść około 500 tysięcy sztuk.
Nowy model to wygodny, kompaktowy, pięciodrzwiowy pojazd przeznaczony do przewozu maksymalnie pięciu osób. Linię nadwozia oparto na stylistyce modelu FCX Clarity. Wyjątkowo niskie zużycie paliwa, świetne właściwości jezdne i prowadzenie, wysoki komfort jazdy oraz ciekawa, nietuzinkowa stylistyka, to główne zalety nowego modelu. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego, elektronicznego modułu sterującego oraz mniejszego i lżejszego akumulatora udało się wydatnie zredukować koszty produkcji. Na zmodernizowanej linii produkcyjnej w zakładach Suzuka wytwarzana jest również lżejsza jednostka napędowa. Pojazd zbudowano na zupełnie nowej płycie podłogowej, wyposażono w nowoczesny moduł sterowania napędem hybrydowym oraz akumulator, który umieszczono pod podłogą przedziału bagażowego. W pojeździe znajdzie się miejsce dla najbardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych, m.in. zostanie on wyposażony w system optymalizujący spalanie tak, by użytkownik mógł w pełni docenić, jak bardzo ekonomicznym autem podróżuje.
21.05.2008 w Tokio, Prezes i dyrektor generalny koncernu Honda Motor Co, pan Fukui wygłosił przemówienie, w którym podkreślił ogromne zaangażowanie koncernu Honda w rozwój ekologicznych technologii oraz ograniczenie negatywnego wpływu produktów firmy na środowisko naturalne. Pan Fukui zwrócił również uwagę, iż wprowadzenie nowego modelu z napędem hybrydowym na tak korzystnych warunkach ma stworzyć popyt na tego typu pojazdy.
Dyrektor Fukui uważa, że nadszedł czas by zmienić nastawienie klientów do pojazdów z napędem hybrydowym. Obecnie nie ma już potrzeby penetracji rynku w celu zapoznania nabywców z tą technologią. Należy natomiast popularyzować ją na całym świecie, zachęcając klientów do zakupu i podróżowania bardziej paliwooszczędnymi i przyjaznymi środowisku pojazdami. Pozwoli to bowiem wydatnie ograniczyć poziom globalnej emisji CO2.
Zaangażowanie koncernu w rozwój technologii przyjaznych środowisku widać już było wcześniej na przykładzie modelu FCX Clarity, który wykorzystuje supernowoczesny napęd wodorowy drugiej generacji, może pochwalić się zerową emisją CO2 i nie wykorzystuje paliwa pochodzenia mineralnego. W czerwcu bieżącego roku w USA i w drugiej połowie 2008 roku w Japonii rozpocznie się sprzedaż leasingowa modelu FCX Clarity. Co więcej, Honda ma początkowo w planach leasing kilkudziesięciu aut napędzanych ogniwami paliwowymi rocznie, i w ciągu najbliższych trzech lat będzie sukcesywnie zwiększać tę liczbę, aż do osiągnięcia poziomu ponad 200 sztuk w skali roku.
Jednym z głównych założeń koncernu Honda jest ograniczenie emisji CO2 nie tylko w produkowanych przez siebie pojazdach, ale także w procesie produkcyjnym. Poprzez zastosowane nowatorskich rozwiązań technologicznych takich, jak choćby najnowocześniejszy na świecie system optymalizacji zużycia energii wykorzystywanej w procesie produkcji oraz jej recyklingu, supernowoczesny, przyjazny środowisku, nowy zakład Yorii Auto w Japonii podejmie próbę redukcji energii zużywanej w procesie produkcyjnym pojedynczego pojazdu o ponad 30 % w porównaniu z już działającą fabryką Sayama.