Prezes Hondy Hiroyuki Yoshino powiedział: "W roku 1972 Honda była pierwszym światowym producentem, który spełnił wymogi EPA dotyczące przepisów o emisji w USA (wówczas najostrzejszej na świecie), otwierając nową erę czystych spalin. A dziś, dzięki homologacji dla naszego samochodu z ogniwami paliwowymi, otwieramy kolejną epokę – erę wodorową".
Homologację oraz testy drogowe przeprowadzono zarówno w USA jak i w Japonii. Honda ma nadzieję rozpocząć sprzedaż modelu FCX w obu tych krajach pod koniec roku 2002, a więc wcześniej niż początkowo planowano. Sprzedaż na rynku japońskim i amerykańskim przez pierwsze trzy lata będzie ograniczona do około 30 pojazdów. Ze względu na stan infrastruktury zaopatrzenia w wodór, regiony sprzedaży będą początkowo ograniczone do Tokio oraz stanu Kalifornia w USA. Samochody będą oferowane klientom w leasingu, którego raty i warunki zostaną określone w późniejszym terminie.
Honda ogłosiła prace nad testowymi samochodami zasilanymi ogniwami paliwowymi FCX-V1 i FCX-V2 we wrześniu 1999. Potem, we wrześniu 2000 roku pojawił się samochód czteroosobowy FCX-V3. W roku 2001 pokazano czwartą generację FCX-V4 charakteryzującą się poprawionymi osiągami i bezpieczeństwem zderzeniowym. Rozwój samochodu zasilanego ogniwami paliwowymi przebiegał ramach udziału w amerykańskim projekcie testowania drogowego samochodów z ogniwami paliwowymi, pod auspicjami Kalifornijskiego Partnerstwa Ogniw Paliwowych CFCP oraz japońskiego ministerstwa Ziemi, Infrastruktury i Transportu, które dopuściło testy na drogach publicznych w Japonii.
"To bardzo ważny kamień milowy dla przemysłu motoryzacyjnego, dotrzymującego obietnicy czystego powietrza dla wszystkich Amerykanów" – powiedział Jeff Holmstead, wicedyrektor Biura Powietrza i Radiacji EPA. "Choć wciąż pozostaje wiele do zrobienia, by samochody na ogniwa paliwowe stały się główną opcją transportową, ta homologacja to ważny pierwszy krok".
"Kalifornijska homologacja Hondy FCX jest niesamowitym osiągnięciem" – powiedział Alan C. Lloyd, prezes CARB. Kalifornijskie Partnerstwo Ogniw Paliwowych – "obejmujące przedsiębiorstwa energetyczne, wytwórców samochodów i części zamiennych oraz agencje rządowe – pomoże skoordynować kluczowe kwestie przemysłowe, w tym rozwój infrastruktury".
W nowym samochodzie na ogniwa paliwowe moment obrotowy silnika zwiększono o około 15 proc. w porównaniu z testowym samochodem FCX-V4. Poprawione zostały także jego osiągi w zakresie średnich i dużych prędkości. Uzyskano bardzo dobre przyspieszenie i prędkość maksymalną 150 km/h. FCX ma zasięg 355 km – o 40 większy niż w przypadku FCX-V4. Nowy model jest o 40 mm krótszy od FCX-V4 przy zachowaniu identycznego poziomu bezpieczeństwa zderzeniowego.