Pod względem wymiarów zewnętrznych, ceny i kosztów, auto plasowało się w segmencie B, natomiast jego kabina pasażerska i bagażnik oferowały przestrzeń typową dla pojazdów segmentu C. Zapotrzebowanie na najmniejszą europejską Hondę nie malało aż do rozpoczęcia sprzedaży jej następcy w roku 2008.
Ken Keir - wiceprezes Honda Motor Europe - tak skomentował sukces tego modelu: „Jazz dużo zmienił w segmencie B od momentu, gdy się pojawił. Ludzie nadal są zdumieni ilością miejsca dla pasażerów i bagażu, którą dysponuje. Jesteśmy podekscytowani faktem, że udało nam się sprzedać pół miliona samochodów i mamy nadzieję kontynuować ten sukces, gdy we wrześniu rozpoczniemy produkcję modelu Jazz w fabryce Honda UK Manufacturing."
Dzięki unikalnej technologii „Magic Seats" oraz centralnemu umieszczeniu zbiornika paliwa, wnętrze Jazza łatwo dostosować do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jednobryłowy design hatchbacka zdobył wiernych zwolenników, przy czym wielu z nich posiada więcej niż jedno auto tego typu.
Najnowsza Honda Jazz zadebiutowała w Europie w ubiegłym roku. Auto przejęło i rozwinęło cechy poprzednika, dzięki którym stał się on hitem. Popyt na Jazza w Europie skutecznie zwiększają stosowane tam programy dotyczące złomowania starych pojazdów. Korzystający z nich klienci, poszukując oszczędnego, ale zarazem wysoce praktycznego i przestronnego auta, często dają się uwieść małej Hondzie, która oferuje aż 399 litrów przestrzeni bagażowej.
399 litrów pojemności uzyskano dzięki powiększonej o 64 litry, podstawowej 335-litrowej przestrzeni ładunkowej. To dodatkowe miejsce wygospodarowano pod podłogą, w modelach bez dojazdowego koła zapasowego.