...ma zadebiutować w lipcu tego roku podczas brytyjskiego Goodwood Festival of Speed.
W CR-Z Mugen zmodyfikowane zostaną zarówno 1,5-litrowy silnik benzynowy VTEC, jak i równoległy, hybrydowy układ napędowy Honda IMA, wszystko po to, by zwiększyć moc i maksymalny moment obrotowy. Pojazd zyska także nowe, wykonane na zamówienie: układ hamulcowy i zawieszenie, które poprawią dynamikę auta. Zmiany w silniku oraz poprawki dokonane w układzie wydechowym, jak twierdzi Mugen Euro, mogą zaowocować obniżeniem zużycia paliwa i emisji CO2 w niektórych warunkach.
Niestety projekt jest jeszcze w tak wczesnej fazie rozwoju, że Mugen nie podał na razie ostatecznych danych dotyczących mocy, maksymalnego momentu obrotowego i zużycia paliwa.
W celu zmniejszenia ciężaru pojazdu zastosowane zostaną lekkie komponenty nadwoziowe, w tym maska silnika z włókna węglowego, oraz felgi marki Mugen. Honda CR-Z otrzyma także kilka elementów poprawiających aerodynamikę, w tym nowe zderzaki z przodu i z tyłu i spojler.
CR-Z Mugen to wspólny projekt brytyjskiego oddziału Hondy i Mugen Euro – brytyjskiej placówki Mugena, długoletniego partnera tuningowego Hondy. W 2009 roku Mugen Euro wyprodukowało model Civic Type R MUGEN, ekstremalną wersję popularnego hot hatcha Hondy o mocy 240 KM. Natomiast w przypadku Hondy CR-Z Mugen, na razie zostanie ona stworzona jedynie jako pojedynczy prototyp i obie firmy nie planują wypuszczenia wersji produkcyjnej.